مدیرکل هواشناسی گلستان هشدار داد:
تشدید گرمای گلستان تا سه شنبه/ بیماران قلبی در خانه بمانند

مدیرکل هواشناسی گلستان از روند افزایشی دمای هوای استان تا سه شنبه خبر داد و گفت: بیماران قلبی و تنفسی در خانه بمانند و سالمندان و کودکان از تردد غیرضروری در فضای باز بپرهیزند.

به گزارش گلستان فردا، محمد کمالی  با بیان اینکه در حال حاضر شاهد توسعه سامانه کم فشار گرمایی و تقویت سامانه پرارتفاع در سطوح میانی هستیم، اظهار کرد: این وضعیت جوی از روز جمعه ۱۶ تیرماه آغاز شده و تا روز سه شنبه ۲۰ تیرماه تداوم می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل شرایط جوی مذکور هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است، ادامه داد: در این مدت شاهد افزایش محسوس دما، کاهش محسوس رطوبت، ماندگاری هوای گرم «بیشینه دما در استان در محدود ۴۵ درجه سلسیوس»، وزش باد گاهاً شدید و پدیده گرد و غبار در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزایش پتانسیل آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع، احتمال گرمازدگی، تنش دمایی به محصولات کشاورزی و کاهش کیفیت هوا را از آسیب‌های این شرایط جوی برشمرد و خاطرنشان کرد: شهروندان در مصرف حامل‌های انرژی مدیریت داشته باشند.

وی تنظیم دما و تهویه در مرغداری‌ها و گلخانه‌ها را از الزامات عنوان کرد و یادآور شد: بیماران قلبی و تنفسی در خانه بمانند و سالمندان و کودکان از تردد غیرضروری در فضای باز بپرهیزند و تمهیدات پیشگیرانه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گلستان طی اطلاعیه‌ای مصرف برق استان از زمان شروع پیک تابستان و طرح مدیریت مصرف را در مرز هشدار دانست.

در این اطلاعیه آمده است، بار مصرف استان از مرز یک هزار و ۴۵۰ مگاوات عبور کرده و براساس گزارش هواشناسی مبنی بر افزایش دما و تداوم آن در روزهای آینده، مشترکین فهیم استان خدمتگزاران خود در شرکت توزیع برق گلستان را با مدیریت صحیح مصرف جهت پایداری شبکه یاری کنند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان گلستان با توجه به گرمای هوا و احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها، از شهروندان درخواست کرد در صورت امکان از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند و یا قبل از ترک جنگل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل نمایند.

  18 تیر 1402
بخش : گرگان / آب و هوا
کد خبر: 69587
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام