مدیر کل بهزیستی گلستان:
افزایش مسمتری ها در دولت سیزدهم/ کمبودی برای وسایل توانبخشی نداریم

مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: با حمایت دولت سیزدهم مستمری مددجویان بهزیستی افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، عارف کیانی امروز در نشست خبری اظهار کرد: سال 1400 مستمری عر فرد مدد جو مبلغ 250 هزار تومان بود که در سال گذشته به 545 هزار تومان و امسال به 657 هزار تومان رسیده ا

وی افزود: مستمری بگیران این سازمان از سال 1400 با تعداد 36 هزار نفر امسال به 51 هزار و 975 رسیده است.

کیانی کیانی گفت: در سال گذشته حق پرستاری برای مددجویان ضایعه نخاعی یک میلیون و 500 هزار تومان بود که امسال این رقم به 32 میلیون و 100 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در رابطه با افزایش سرانه سرپرستان خانوار نیز این رقم برای خانواده های 5 نفره 2 میلیون و 300 هزار تومان و برای 5 نفر به بالا 4و نیم میلیون تومان است که این رقم در سال سال های گذشته 700 هزار تومان بود.

کیانی بیان کرد: این اداره کل برای تامین نیاز مددجویان به وسایل توانبخشی هیچ کونه کمبودی ندارد و همه انبارها برای دریافت وسالی چون ویلچر، عصا، وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی پر شده است.

وی افزود: خرید وسایل توانبخشی و مورد نیاز مددجویان این نهاد حمایتی از 5 میلیارد و 100 میلیون تومان به 11 میلیارد تومان رسیده است به طوری فقط 2 میلیارد تومان سمعک خریداری شده که در گشذته همیشه کمبود شمنعک مشکلات زیادی را برای مددجویان به بار می آورد.

کیانی گفت: تمام تلاش ما در این نهاد حمایتی این است که دغدغه مددجویان را کم کنیم

وی افزود: سال قبل 16 کمیسیون در سطح استان تشکیل شده است و در بخش ماده 16 نیز پیشرفت های خوبی را برای ساخت مراکز ماده 16 از ظرفیت 100 نفر به 800 نفر در شهرهای گرگان و گنبد خواهیم رساند.

کیانی گفت: 40 کمپ ماده نیز در استان وجود دارد که خدمات ارائه میدهد و نزدیک به 90 مرکز مشاوره هم در استان فعال است .

به گفته مدیر کل بهزیشتی با توجه به اینکه استان گسلان 3 میلیون و 300 هزار نفر جمیعت 37 هزار معلول و گلستان با جمیعت 2میلیون و 20 هزار نفری 45 هزار معلول دارد.

وی افزود: تمامی آزمایش های ژنتیک برای مددجویان این سازمان رایگان و برای افراد کم بضاعت نیم بها است.

  21 تیر 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 69607
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام