رییس سازمان توسعه تجارت کشور:
سیاسیت های لحظه ای جلوی صادرات را گرفته است

رییس سازمان توسعه تجارت کشور گفت: در بسیاری مواقع سیاست های لحظه ای جلوی صادرات را گرفته و عملا شات صادر کننده را زیر سوال می برد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، مهدی ضیغمی عصر پنج شنبه در آیبن تجلیل از صادر کنندگان برگزیده استان گلستان، اظهار کرد: صادرات امری پایدار و سود آور برای کشور است و حمایت از صادر کننده است که نیاز کشور به فروش نفت را کاهش می دهد.

وی افزود: سال گذشته 53 میلیارد دلار و در سه ماهه اول امسال 12و نیم دلار کالا از کشور صادر شده است.
ضیغمی بیان کرد:سیاست های جدیدی که در دولت سیزدهم اتخاذ شده تاثیرات خوبی بر صادرات داشته است.

وی گفت: متوسط ارزش کالاهای صادراتی نسبت به تن 351دلار به ازای تن می باشد و گاردات نیز با همین شاخص 1600دلار است.

ضیغنی با بیان اینکه صادرات امری پایدار برای کشور است، تصریح کرد: حمایت از صادر کنده است که کشور را از وابستگی به نفت رهایی می بخشد و این مهم در حالی که صادر کننده تنبیه می شود و وارد کننده تشویق می شود امکان پذیر نیست.

وی در رابطه با رایزن اقتصادی در سفارتخانه ها هم گفت: فقط 40درصد افرادی که مصاحبه می شوند به عنوان رایزن اقتصادی انتخاب می شوند.

ضیغمی گفت: در حال حاضر از سه رابزن اقتصادی در سفارتخانه ها به 20 رایزن رسیده ایم که امید داریم بر اساس برنامه به 40 رایزن برسد.

  22 تیر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69622
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام