قطب کبدی ایران با افتخارات فراوان آسیایی و جهانی فاقد خانه تخصصی است

1794458

رییس هیات کبدی گلستان گفت: کبدی این استان با وجود برخوردار از بیشترین سهمیه بازیکن در اردوی تیم ملی رده‌های سنی گوناگون و سابقه کسب مدال‌های فراوان در رقابت‌های آسیایی و جهانی، فاقد خانه تخصصی است.

به گزارش گلستان فردا، حمیدرضا شرآئین اظهار کرد: برخی استان‌ها که هنوز در ابتدای راه توسعه کبدی هستند از مکان تخصصی برای تمرین و امکانات فراوان برخوردارند اما گلستان با انبوه افتخارات و مدال‌ها و در شرایطی که همه روسای فدراسیون این رشته از اهالی گلستان بودند فاقد کمترین تجهیزات است.

وی بیان کرد: در گذشته گلستان امکانات، تجهیزات و اعتبارات خوبی از فدراسیون دریافت می‌کرد اما به دلیل برخی مشکلات و قطع روابط حسنه، کار کبدی این استان به جایی رسیده که برای برگزاری اردوی مشترک تیم ملی ایران با پاکستان، مجبور شدیم تاتامی را از یک شهرستان دیگر امانت بگیریم و از سرنوشت آن تجهیزات خبری نیست.

رییس هیات کبدی گلستان گفت: برنامه‌های هیات کبدی استان به خصوص در پنج سال اخیر و پیش از شروع فعالیت مدیریت جدید متناسب با اهداف قهرمان‌پروری و مدال‌آوری این رشته پیش نرفت.

شرآئین اضافه کرد: وقتی هیات کبدی گلستان را تحویل گرفتیم به عمق فاجعه در مدیریت پشین پی بردیم چرا که کبدی گلستان با وجود ملی پوشان متعدد و چندین لژیونر فقط چند برگ کاغذ داشت که با یک پوشه به ما تحویل داده شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ در فینال کبدی قهرمانی کشور به غیر از جمعیت چندین هزار نفره حاضر در سالن محل برگزاری، بسیاری از کبدی‌دوستان از تلویزیون آن مسابقه را تماشا می‌کردند اما اکنون تعداد کل ورزشکاران سازمان یافته این هیات ۱۸۰ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های تمرینی این رشته با وجود هشت هیات شهرستانی، به علت نداشتن مربی و همچنین هزینه‌ بالای رفت و آمد مربیان به شهرهای مختلف، در گرگان، کردکوی، گنبدکاووس، رامیان و مینودشت و شهر سرخنکلاته در حال برگزاری است.

رییس هیات کبدی گلستان گفت: کبدی را به علت این که در خاک هم می‌توان انجام داد و هزینه زیادی ندارد، ورزش مستضعفین می‌نامند اما همین جامعه هدف، دارای رشد، پتانسیل و توانایی زیادی هستند و به جهت مدال‌آوری‌های متعدد ورزشکاران این رشته، باید بیش از گذشته مورد توجه و همت مسوولان ارشد استانی و شهرستانی و مدیران مربوطه به حوزه ورزش قرار بگیرد.

شرآئین یادآور شد: زمانی که ورزشکاران استان‌های دیگر به اردوی تیم‌های ملی کبدی دعوت می‌شوند، ماهانه کمک هزینه از استان خود دریافت می‌کنند اما اعتبارات هیات گلستان آنقد کم است که از پرداخت هزینه رفت و آمد ورزشکاران نیز ناتوانیم.

وی گفت: برای جابجایی ملی پوشان حاضر در اردو و همچنین تیم ملی کشور پاکستان، از شهرداری گرگان، درخواست وسیله نقلیه کرده بودیم که روز اول وسیله‌ای در اختیار قرار دادند، اما در چند روز اخیر، این همکاری قطع شد و ما مجبوریم ملی‌پوشان را با خودروهای شخصی جابجا کنیم.

وی اضافه کرد: به علت حضور یک گلستانی در راس فدراسیون کبدی و همچنین عهده‌دار بودن ریاست کنفدراسیون آسیایی کبدی توسط وی، همگان تصور دارند که فدراسیون نگاه ویژه‌تری به گلستان دارد، اما این مساله در چند سال اخیر یا کمتر شده و یا این که بطور کامل از بین رفته بود که به دنبال ترمیم این رابطه هستیم.

وی بیان کرد: اگر کبدی گلستان خانه کبدی داشته باشد بدون شک بیش از ۲ هزار دانش‌آموز را وارد این رشته خواهیم کرد تا از بین آنها، بتوانیم بار دیگر همچون گذشته، پشتوانه‌سازی برای تیم ملی انجام دهیم.

وی یادآور شد: با توجه به فعالیت اقتصادی ورزشکاران حرفه‌ای، آنان آماده سرمایه‌گذاری برای احداث خانه کبدی هستند اما باید برای سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی، شرایط و فضایی مهیا و ایجاد کردند، تا آنان میل و رغبت به مشارکت داشته باشند.

رییس هیات کبدی گلستان گفت: انجام برنامه‌های روتین براساس تقویم سالانه از برنامه‌های دوره جدید مدیریتی این هیات است که در این دوره به منظور شناسایی، رشد و پرورش استعدادها تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش منعقد شده که در ۶ ماه دوم سال جاری، این تفاهم‌نامه اجرا خواهد شد.

 

 

  24 تیر 1402
بخش : گرگان / ورزشی
کد خبر: 69625
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام