گشت‌ یگان حفاظت در جنگل‌های هیرکانی افزایش یافت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با توجه به اعلام تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل گرمای هوا و احتمال حضور بیشتر مردم در طبیعت، گشت‌زنی نیروهای یگان حفاظت در عرصه‌های طبیعی استان به‌خصوص جنگل‌های هیرکانی در سه روز آخر هفته افزایش یافت.

به گزارش گلستان فردا، سرهنگ عیسی گلبینی اظهار کرد: با وجود اعلام تعطیلی ادارات، نیروهای یگان حفاظت در تمام شهرستان‌های استان گلستان در حالت آماده باش قرار دارند و دیده‌بانان حریق و مردم بومی هم با مشاهده هرگونه آتش سوزی با حضور در محل همراهی لازم را برای مهار شعله‌های افروخته انجام می‌دهند.

وی از مردم خواست هنگام حضور در طبیعت به ویژه عرصه‌های جنگلی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار و چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا نیروهای یگان حفاظت استان در کمترین زمان در محل حضور یابند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، حضور در جنگل و داشتن تفریح سالم با هدف افزایش نشاط را حق تک تک افراد دانست اما از خانواده‌ها خواست اتراق کردن چند ساعته در کنار درختان و حاشیه رودخانه را با قطع شاخه‌های جوان و یا نیمه روشن رها کردن آتش‌های افروخته به کام طبیعت و زیستمدان ساکن در عرصه‌های جنگلی تلخ نکنند چرا که با هر وزش باد احتمال شعله گرفتن کوچکترین جرقه در دل خاکستر و گسترش آن در سطح وسیع‌تر وجود دارد.

گلبینی مهمترین وظایف ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی را مقابله با متخلفان و تصرف کنندگان عرصه‌های طبیعی، قاچاق چوب و نظارت بر مراتع و اطفای حریق برشمرد و گفت: طبق استاندارد جهانی برای هر هزار هکتار عرصه‌های جنگلی باید یک محیط بانان فعال باشد لذا حفاظت از ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی گلستان نیازمند ۴۵۲ محیط بانان است.

وی افزود: تاکنون ۹۰۰ نفر از ساکنان روستاهای همجوار عرصه‌های منابع طبیعی استان آموزش اطفای حریق را فرا گرفتند و مقداری تجهیزات انفرادی برای آنان تامین و در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفت تا در مواقع لزوم به سرتیم‌ها تحویل داده شود و علاوه بر آن تابستان امسال با ۴۰ نفر به عنوان دیده‌بان حریق قرارداد بسته شد.

  11 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69720
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام