معاون اقتصادی استاندار خبرداد:
خروج طرح گردشگری آشوراده از بن‌بست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: طرح گردشگری آشوراده جزو طرح‌های مهم استان به شمار می‌رود که با پیگیری استاندار طی دو سال اخیر از بن‌بست ۲۵ ساله خارج و آماده سرمایه‌گذاری برای توسعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، دهنوی خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاری در این طرح مهم استفاده از ظرفیت صندوق بازنشستگی یکی از برنامه‌های است .

به گفته وی این طرح ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه برآورد شده و نقشه‌های سرمایه‌گذاری آن هم آماده شده است.

رفع موانع اجرای طرح گردشگری و طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر به عنوان یکی از مطالبات مردم و مسوولان گلستان در سفر سران قوا به این خطه از سال‌های گذشته مطرح بود و حتی سال ۱۳۹۳ در سفر استانی هیات دولت، مصوبه ای برای اجرای آن به تصویب رسید ولی اقدام موثری صورت نگرفت.

موضوع پروژه طبیعت‌گردی جزیره آشوراده منطبق با معیارهای محیط زیستی در محدوده ۲۲ هکتاری به عنوان یکی از موضوعات مهم و دارای اولویت رییس جمهور در سفر استانی ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۰ به گلستان مطرح و بر حل موانع آن در سطح ملی تاکید شد.

تاثیرگذاری آغاز به کار هیات مدیره منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: با آغاز به کار اعضای هیات مدیره منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون، تاثیرگذاری و رضایت‌بخش بودن این طرح بزرگ در اقتصاد خود را نشان خواهد داد.

دهنوی اضافه کرد: طرح جامع اینچه‌برون دیده شده و راه‌اندازی پایانه مرزی آن در سفر دور دوم رییس جمهور را خواهیم داشت.

اینچه‌برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی‌برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه‌برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه‌آهن بین‌المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه‌برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

  14 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69731
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام