رئیس کل دادگستری گلستان:
مشکلات مجتمع پرورش میگوی گمیشان بررسی شد

رئیس کل دادگستری گلستان از بررسی مشکلات بزرگترین مجتمع پرورش میگوی شمال کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خبر داد.

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی از بررسی مشکلات بزرگترین مجتمع پرورش میگوی شمال کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خبر داد و اظهار کرد: مهمترین مشکل پرورش دهندگان، قراردادها بود که ۲ سال تمدید نشده و مشکلاتی در میزان افزایش اجاره بها داشتند که با مذاکره‌های انجام شده توافق صورت گرفت.

وی درباره مشکل سند مزارع پرورش میگو هم افزود: با بررسی راهکارهای قانونی، مشکل سند این مزارع نیز به زودی رفع خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در ارائه خدمات برق، گاز و آب برای مزارع هم مسائلی مطرح شد و متولیان قرار شد پیگیری انجام دهند.

آسیابی، تکمیل زنجیره تولید را از دیگر مشکلات طرح شده در این جلسه برشمرد و اظهار کرد: مقرر شد با کمک شیلات و مرکز تحقیقاتی این اداره کل، و کمک پرورش دهندگان طرح تحقیقاتی امکان تکثیر میگو در استان بررسی شود.

وی افزود: تأمین امنیت مزارع به ویژه در فصل برداشت هم موضوع دیگری بود که مطرح و مقرر شد جلسه اختصاصی در دادستانی برگزار و در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

دادستان مرکز استان هم در این جلسه گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی هم اگر مصوبات مربوط به رفع مشکلات پرورش دهندگان میگو را پیگیری نکنند، اعلام جرم می‌کنیم.

به گفته مدیر کل شیلات استان، پیش بینی می‌شود امسال سه هزار و ۷۰۰ تا چهار هزار تُن میگو از سایت گمیشان برداشت و روانه بازار شود.

  23 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69763
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام