مدیرکل شیلات گلستان:
لایروبی کانال آبرسان سایت میگوی گمیشان آغاز شد

مدیرکل شیلات گلستان گفت: با استقرار دستگاه لایروب در کانال های آبرسان مجتمع پرورش میگوی گمیشان، عملیات لایروبی این کانال در حال انجام است.

به گزارش گلستان فردا، اسماعیل جباری اظهارکرد: با استقرار دستگاه لایروب در کانال های آبرسان مجتمع پرورش میگوی گمیشان، عملیات لایروبی این کانال ها، برای تسریع در امر آبرسانی به مزارع پرورش میگو استان آغاز شده است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: این دستگاه از ۱۷ بهمن ماه در مجتمع فعال شده و هم اکنون افزایش سطح آب ورودی به مجتمع قابل مشاهده و شستشو مزارع میگو هم قابل انجام است.

وی بیان کرد: از تولیدکنندگان این انتظار می رود با توجه به ورود آب به کانال ها، برنامه ریزی های لازم برای انجام به موقع شستشو استخرها و آبگیری اصلی را انجام دهند.

جباری با بیان اینکه اداره کل شیلات استان نظارت مستمر بر وضعیت لایروبی مجتمع پرورش میگوی گمیشان خواهد داشت، یادآور شد: پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۲ با آبگیری هزار و ۶۸۰ هکتار از مزارع، بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان تولید شود.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: اداره کل شیلات نسبت به تکمیل زیرساخت های عمومی در مجتمع میگو گمیشان اقدامات و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

وی متذکر شد: همه مزارع باید نسبت به تکمیل مشاعات مربوط به خود از جمله تکمیل زهکش، جاده دسترسی و همچنین نواقص فنی مزارع، سریعا اقدام کنند.

جباری ادامه داد: سال گذشته بیش از سه تن میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان تولید شده است که انتظار می رود این میزان امسال با آبگیری حجم بیشتری از مزارع به بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن برسد.

  24 فروردین 1402
بخش : کلاله / اقتصادی
کد خبر: 69054
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام