مدیر بنادر و دریانوردی گلستان خبرداد؛
521 میلیارد تومان برای لایروبی خلیج گرگان هزینه شده است

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: تا کنون از ابتدای اجرای طرح لایروبی خلیج گرگان مبلغ 521 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، نورالله عباسی صبح امروز در نشست خبری  قرارگاه شهید همدانی که به مناسبت  هفته دولت برگزار شده است، اظهار کرد: جرای پروژه علاج‌بخشی خلیج گرگان به عنوان یکی از مصوبات سفر اول رییس جمهور و مطالبه به‌حق مردم استان به پیشرفت ۹۰ درصدی رسید. 

وی افزود: پیشرفت این پروژه در بخش‌های اعتبار منابع، اجرا، تجهیز کارگاه، اقدامات مربوط به تراوس‌کوبی کانال (ریل‌بند یا تراورس تکیه‌گاه بتونی یا چوبی یا فولادی که ریل‌ها روی آن بسته می‌شود)، پیگیری علایم کمک ناوبری و بخش‌های مربوط هیدروگرافی (آب‌نگاری) و صحت‌سنجی است.

وی تصریح کرد: لایروبی خلیج رو به اتمام است و امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال جاری بخش عمده و اساسی کانال پایان یابد و مسیر ورود آب از دریای خزر به خلیج گرگان باز شود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: این کانال به طول ۹ کیلومتر و در بالادست با عرض ۴۵۰ متر و پایین دست به عرض ۸۰ متر و عمق ۱.۵ متر در طول مسیر ایجاد شده و بهترین راه تبادل آبی بین خلیج گرگان و دریای خزر است.

عباسی افزود: هدف از اجرای این طرح در کنار تبادل آبی بین خلیج گرگان و دریای خزر، جلوگیری از سرعت خشک شدن خلیج گرگان، جلوگیری از شوری بیش از حد خلیج، کاهش سطح تبخیر در فصول گرم سال و تسهیل تردد شناورهای سبک بین خلیج گرگان و دریای خزر است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان در ادامه به روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: خبررسانی به موقع، صحیح و سریع و تهیه و انتشار خبرهای مورد نیاز جوامع مختلف و مخاطبین خاص، از دستاوردهای خبرگزاری جمهوری اسلامی بوده است.

  24 مرداد 1402
بخش : اخبار شهرستان ها / گرگان
کد خبر: 69773
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام