رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:
بیش از 14 میلیون جوجه ریزی در گلستان بعداز دو دهه / رتبه سوم کشور در نوغانداری

رئیس سازمان جهاد کشاورری استان گلستان گفت: بعداز گذشت دو دهه در تیمراه امسال 14 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی در مزغداری های  استان  انجام شد که افزایش 75 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، محمد برزعلی ظهر امروز در نشست قرار گاه خبری شهید همدانی که به مناسبت برنامه های هفته دولت، اظهار کرد: در نظر داریم در دولت سیزدهم بتوانیم 20درصد تخم مرغ کشور را از طریق تولید در استان گلستان تامین کنیم  که البته برای رسیدن به این افق از هم اکنون مراحل اجرائی تولیدهای آن در دست کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سال 1400 در گلستان 256 هزار تن  و در سال گذشته 270 هزار تن مرغ تولید شده است که نقش مهمی در تامین غذایی کشور نیز دارد.

برزعلی گفت: گلستان در تولید زیتون 100درصد ، در تولید توتون 58 درصد و رتبه اول کشور و صنعت نوغانداری 7درصد با رتبه سوم کشوری  جزو استان های برتر کشور شناخته شده است.

وی بیان کرد: میزان توزیع کود فسفره بین کشاورزان در سال گشذته 3 برابر شده است .

برزعلی درخصوص توسعه محصولات گلخانه ای نیز اظهار کرد: در سال 1400 توسعه گلخانه ای استان 26 هکتار و در سال گذشته به 35 هکتار رسیده است. 

وی افزود: در شاخص تطابق یا دستور العمل سامانه نوین آبیاری در سال 1400 به میزان 91 درصد و در سال گذشته به 99درصد رسیده که رتبه سوم کشوری را رد این زمینه به دست آورده ایم.

برزعلی گفت: د رسالجاری جزو 6 استان اول کشور در رابطه با حشکسالی بودیم که به رغم وجود این خشکسالی 555هزار تن گندم خرید تضمینی شد.

وی افزود: در سال 1400 میزان 450 هزار تن و در سال گشذته 750 هزا رتن بوده است که رتبه دوم کشوری را در این زمینه کسب کرده بودیم.

  31 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69823
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام