رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:
۴۸ درصد ابریشم مصرفی صنعت فرش کشور وارداتی است

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: ۴۸ درصد نیاز صنعت فرش کشور که یک صنعت اقتصادی بزرگ است از طریق واردات تأمین می شود.

به گزارش گلستان فردا، عدیل سروی زرگر در بازدید از توتستان علی آبادکتول اظهارکرد: در حال حاضر هزار و ۷۰۰ تن پیله ابریشم در کشور تولید می شود که این میزان در بازه زمانی سه سال گذشته، ۴۲ درصد بیشتر شده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور افزود: در سه سال گذشته توانایی تأمین ۲۸ درصد نیاز کشور را داشتیم که هم اکنون با برنامه ریزی و اجرای طرح های مختلف به ۵۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به برخی از این طرح ها، بیان کرد: با کمیته امداد تفاهم نامه همکاری امضا کرده و در مرحله اول در هفت استان با آموزش مددجویان کمیته امداد به سمت تولیدات بیشتر حرکت کردیم.

سروی زرگر بیان کرد: این طرح در مرحله دوم در ۱۴ استان دیگر در حال اجرا است که گلستان هم در این دسته قرار دارد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور اضافه کرد: با اجرای این طرح و استقبال بهره برداران هم اکنون تولیدات گلستان افزایش یافته و رتبه سوم کشور را دارا است.

وی عنوان کرد: هنوز ۴۸ درصد نیاز صنعت فرش کشور که یک صنعت اقتصادی است از طریق واردات تأمین می شود.

سروی زرگر گفت: با برنامه هایی که برای توسعه نوغانداری و استفاده از ظرفیت های کمیته امداد داریم امیدواریم در فرایند ارزش افزوده و استفاده از ظرفیت های مغفول کشور موفق باشیم.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور تأکید کرد: برای تأمین نیاز داخل کشور به پرورش ۸۵ هزار جعبه تخم نوغان با امکان تولید سالانه سه هزار و ۳۰۰ تن پیله ابریشم ایت که این امر را با اتکا به توانمندی های داخلی تأمین خواهیم کرد.

  7 آبان 1400
بخش : علی آباد / اقتصادی
کد خبر: 65463
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام