رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:
وجود 378 واحد صنایع تبدیل غذایی در استان/ کشت چغندر قند در گلستان نگرانی آبی ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: تعداد 378 واحد صنایع تبدیل غذایی در استان پروانه بهره برداری دارند که تعداد  52 واحد نیمه فعال و غیر فعال هستند که در دست بررسی برای بازگشت به چرخه تولید هستند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، محمد برزعلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: هدف ما در حوزه جهاد کشاورزی حمایت از کشاورزی و کشاورزان و تولید کنندگان صنایع غذایی است که برنامه بلند مدتی برای آن در نظر داریم.

وی افزود: افزایش صنایع غذایی مرتبط با کشاورزی، تولید محصولات گلخانه ای ارگانیک، گسترش و ترویج فناوری های مرتبط با کم آبی، حمایت از فناوری های نوین در این زمینه ،اجرای مدیریت سبز، تقویت و بهسازی ادوات کشاورزی، افزایش سطح زیر کشت پنبه، تولید بیشتر در زمینه گندم و افزایش قراردادهای خرید تضمینی محصولات کشاورزی و آموزش داوطلبان جوان در بخش کشاورزی از مهم ترین برنامه هایی است که بر روی آن متمرکز شده تا به در سال های پیش رو به ان دست پیدا کنیم.

برزعلی گفت: در حزوه تسهیل گری سعی مان بر این است تا با رایزنی با اتاق بازرگانی و حمایت از کشاورزان و صادر کنندگان محصولات کشاورزی در این زمینه استان را به مرحله بالاتری برسانیم چرا که گلستان نیازمند توسعه در زمینه محصولات کشوری است.

وی ادامه داد: گلستان دارای 650 هکتار زمین زراعی، 33 هکتار باغ، 4/2 میلیون واحد دامی، 970 واحد مرغداری ، 85 هکتار گلخانه ، 452 هزار هکتار جنگل و 862 هزار مرتع است که  گلستان در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور یکی از استان های تولید کننده به شمار می رود و کمبودی  در این زمینه ندارد.

برزعلی گفت: کشت چغندر قند برای گلستان ضرری ندارد و مردم نگران کم آبی برای به دلیل کشت این محصول نباشند چرا که کشت آن پاییزه است و  این محصول به صورت دیمی و با آب باران تغذیه میشود  و در فصل های دیگر کشت نمی شود.

وی افزود: سال گذشته 50 تن محصول چغندر قند که به صورت دیمی کاشته شده بود از مزارع بندر ترکمن برداشت شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان عنوان کرد که سال ها تحقیق بر روی چگونگی کشت این محصول انجام شده تا با کشت آن در برخی نواحی استان موافقت شده است.

برزعلی گفت: کشت زراعت چوب ، مکانیزاسیون ادوات کشاورزی و به روز رسانی آنها  و پایدار بودن الگوی کشت از برنامه های بلندمدت و اصلی سازمان است که به اجرای آن پایبند هستیم.

وی بیان کرد: زهکشی اراضی نیز ار مهم ترین برنامه های در دست اقدام این سازمان برای مقابله با کم ابی و زراعت بهتر است که تا کنون از 160 هزار هکتاری که جهاد مجری آن بوده 110 هزار هکتار ان انجام شده و مابقی نیازمند تامین اعتبار است.

 

 

  17 اردیبهشت 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66847
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام