استاندار گلستان:
50 درصد اعتبارات استانی به توسعه حوزه روستایی اختصاص یافته است


استاندار گفت: به منظور توزیع عادلانه تسهیلات و توسعه روستا محور، درحدود 50 درصد اعتبارات استانی در حوزه های مرتبط با پیشرفت روستایی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی محمد زنگانه در قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت اظهار کرد: در سالهای 1400 و 1401 مجموعاً در حدود 16هزار و 300 میلیارد تومان کار عمرانی در استان به انجام رسیده است. این رقم در سالهای 1399 و 1398 در حدود 4 هزار میلیارد بوده است که رشد 4 برابری را نشان می دهد. 

وی افزود: در طول سالهای 1400 و 1401 در حدود 18 هزار شغل منجر به بیمه در استان ایجاد شده است که این عدد در طی یک دوره 8 ساله 30 هزار نفر بوده است. 

زنگانه گفت: در سال های 1400 و 1401 بیش از 2هزار میلیارد تومان در حوزه آب شرب در شهرستان های استان هزینه شده است و بعد از 18 سال شاهد افتتاح بخشی از فاز اول فاضلاب شهر گنبد در سال جاری خواهیم بود که عمده ی پیشرفت فیزیکی آن از شهریور ماه 1400 به بعد بوده است.

وی ادامه داد: در سال 1401، مبلغ 115 میلیارد تومان از ردیف ها و منابع اعتباری مختلف و منابع داخلی دستگاه اجرائی صرف توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی شده است.

استاندار گفت: برای اولین بار مهمترین و بزرگترین پروژه زیست محیطی آبی یعنی احیاء و علاج بخشی خلیج گرگان در دریای خزر در مرزهای آبی گلستان به وقوع پیوسته است.

 زنگانه  بیان کرد: استان گلستان در بهره وری نیروی انسانی، در حوزه مستندسازی و مدیریت فرآیندهای واگذاری تصدی ها  ، در حوزه کشت قراردادی گندم (بیش از 152 هزار هکتار در سال 1401) و حوزه جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی (245 میلیارد تومان) در سال 1401 حائز رتبه نخست کشور و در حوزه شاخص توسعه گلخانه ای  موفق به کسب رتبه سوم و در توسعه سامانه های نوین آبیاری (ارتقا از رتبه 12 به 5) موفق به کسب رتبه پنجم کشور شد. 
 
وی ادامه داد: هدف گذاری صادرات استان در سال 1401 میزان 210 میلیون دلار بود که با توجه به اقدامات موثر دولت درسال 1401 به عدد 250 میلیون دلار رسید.
استاندار گلستان افزود: ترانزیت استان گلستان درسال 98 صفر بوده ودر حال حاضر به حدود 160 کامیون در طول روز رسیده است و از زمان بازگشایی مرز تا کنون بیش از 180 هزار کامیون ترانزیت از استان خارج شده است.
 
استاندار با اشاره به تشکیل کارگروه وصول مطالبات بانکی و مالیاتی برای اولین بار در استان خاطر نشان کرد: نتیجه این اقدامات، بازگشت 93 میلیارد تومان مطالبات مشکول الوصول به شبکه بانکی استان و کمک به چرخه تولید بود. 
 
وی افزود: ایجاد خط انتقال برق  از نیروگاه علی آباد- احداث پست 400 در محل شهرک- خط انتقال گاز ، تجهیزات خریداری و در سفر عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد-تامین آب از محل پساب تصفیه خانه و سایت مناسب در دسترس از دیگر اقدامات موثر دلت در تجهیز و راه اندازی شهرک هزار هکتاری اترک بوده است. 
 
استاندار اظهار کرد: سرمایه گذاری خارجی در استان گلستان از 2 میلیون و 850 هزاردلار در 8 سال دولت قبل، در دولت سیزدهم به 13 میلیون و 450 هزار دلار (حمل ونقل- تامین مواد اولیه-پرورش ماهی-تولید حباب لامپ- غلات- گلخانه) رسید. 
 
وی با اشاره به تشکیل کارگروه وصول مطالبات بانکی و مالیاتی برای اولین بار در استان خاطر نشان کرد: نتیجه این اقدامات، بازگشت 93 میلیارد تومان مطالبات مشکول الوصول به شبکه بانکی استان و کمک به چرخه تولید بود.
 
زنگانه با بیان اینکه درسال 1401 برای اولین بار 57 میلیارد تومان به پروژه های دانش بنیان از محل منابع استانی تخصیص صورت پذیرفت، گفت: برای اولین بار شاهد کلنگ زنی سایت تولید محصولات دانش بنیان در مرکز استان در سال جاری خواهیم بود. این کار را در سال 1402 نیز ادامه خواهیم داد و در صورت تأمین زمین مناسب در دومین شهر بزرگ استان یعنی گنبد نیز پس از طی مراحل تأمین زمین و فرآیندهای قانونی آن سایت تولید محصولات دانش بنیان شرق استان را نیز کلنگ زنی خواهیم نمود
 
وی ادامه داد:به مناسبت هفته دولت ، 33 هزار و 890 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار کلی بالغ بر 94700 میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرائی آن آغاز می شود، که با این پروژه ها، 39 هزار و 378 شغل برای مردم استان ایجاد شده یا خواهد شد. 
 
وی با بیان اینکه از مجموع پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی استان، یک هزار و 563 پروژه عمرانی و 32 هزار و 327 پروژه اقتصادی و اشتغالزا است، افزود: از این تعداد 19 هزار و 419 پروژه افتتاح و عملیات اجرائی 14 هزار و 419 پروژه نیز آغاز می شود. 
 
استاندار گلستان  از مهم ترین اقدامات 22 ماهه خود در استان به عنوان استاندار ، از رشد مثبت اقتصادی استان در حوزه های کشاورزی ، خدمات و صنعت خبر داد و گفت: گلستان جزو سه استان برتر کشور در این سه حوزه بوده است و استان در حوزه صنعت و حمایت از بنگاه های کوچک و زودبازده رشد 7.9 درصدی  داشته است.
 

  1 شهریور 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69831
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام