استاندار گلستان خبر داد
افتتاح 2800 میلیارد پروژه در دهه فجر


استاندار گلستان گفت: در دهه فجر سال جاری دو هزار و 800 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود.

 

به گزاش ساجد خبر، هادی حق شناس در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در شورای هماهنگی برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت و دهه فجر دو مناسبتی است که دستگاه های اجرایی فرصت دارند به مردم گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

وی افزود: دهه مبارک فجر امسال متاثر از شهادت سردار سلیمانی است و مطمئنا شهادت ایشان برکتی برای انقلاب اسلامی است.

 

استاندار گلستان گفت: پروژه های افتتاح شده دهه فجر در سال92 ، 186 میلیارد تومان بوده اما این آمار درسال جاری به یک هزار و 20 میلیارد تومان رسیده است.

 

حق شناس  با اشاره به آمار دولت در دهه فجر از سال 92 تا کنون در استان گلستان گفت: درسال 92 کاشت و برداشت  گندم 600 هزار تن بوده اما امسال به یک میلیون و 100 هزار تن رسیده، در زمینه کاشت کلزا 32 هزار تن و امسال 135 هزار تن، گوشت مرغ 92 هزار تن   به 240 هزار تن رسیده است.

وی افزود: در مجموع چه از منابع دولتی و چه خصوصی یک هزار و 500  میلیارد تومان پروژه افتتاح و یک هزار و 300 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود،عمده این پروژه ها در حوزه آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، دامداری، باغبانی، خدمات رفاهی و .... خواهد بود.

استاندار گلستان گفت: در سیل ابتدای سال گلستان حدود چهار هزار و 800 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، مسکونی، صنعتی و ... استان وارد شده است، سه هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت به استان اختصاص داده شده است.

حق شناس تصریح کرد: از این مبلغ تخصیص داده شده سه هزار میلیارد تومان به شکل بلاعوض و یا تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال 97 در استان گلستان 295هزار تن شلتوک از گلستان برداشت شده اما این آمار در سال جاری با توجه به بارندگی ها به 700 هزار تن رسیده است، از این آمار400 هزار تن برنج سفید به کشاورزان تحویل داده و گردش مالی 6 هزار میلیارد تومانی برای استان داشته است، درواقع اگر سیل به گلستان نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده در برداشت از برنج این خسارت جبران شده است.

استاندار گلستان گفت: در جریان سیل 21 هزار خانه مسکونی آسیب دید و هفت هزار و 700 مورد تخریب شده است، از این آمار 99 درصد به بانک معرفی شده و 98 درصد عقد قرار داد شده است.

حق شناس تصریح کرد: هزار میلیارد تومان در بخش مسکونی و کشاورزی به شکل بلاعوض یا تسهیلات چهار درصدی پرداخت شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: تاکنون دوهزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده تحویل مردم شده و دو هزار واحد دیگر در دهه فجر امسال تحویل سیل زدگان گلستان می شود.

وی با اشاره به ساخت دوربرگردان ها در استان گفت: 50 دوربرگردان از  دور اول و دوم سفر ریاست جمهوری مصوب بوده که مقرر شد  نیمی از آن توسط شرکت پایانه ها و نیمی  دیگر توسط شرکت زیرساخت اجرایی شود، نیمی از این دوربرگردان ها در سال جاری و نیمی دیگر در سا آینده افتتاح خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: سد نرماب علاوه بر اعتبار سال 98 ، 130 میلیارد تومان دوباره به آن تخصیص داده شد، امیدواریم کار مخزن سد بهار سال آینده به پایان برسد چراکه این سد برای ما خیلی مهم بوده و مخزن آن معادل سه سد استان است.

  11 بهمن 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 63178
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام