رییس کل دادگستری گلستان خبر داد؛
راه اندازی تک باجه های ارائه خدمات قضایی در روستاهاوشهرهای گلستان

رییس کل دادگستری گلستان از راه اندازی تک باجه های ارائه خدمات قضایی به صورت الکترونیک در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر در استان خبر داد.

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی از راه اندازی تک باجه‌های خدمات الکترونیک قضایی در استان خبر داد و اظهار کرد: این تک باجه‌ها در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر و روستاهایی که با مناطق شهری فاصله زیادی دارند و رفت و آمد برای مردم دشوار است، راه اندازی می‌شود.

وی افزود: همه خدمات قضایی که اکنون در قالب دفاتر خدمات الکترونیک قضائی به مردم ارائه می‌شود، در این تک باجه‌ها در دسترس روستاییان خواهد بود تا از رفت و آمدهای غیرضروری آنان به شهرها کاسته شود.

رییس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه تاکنون این تک باجه‌ها در گیلداغ شهرستان مراوه تپه و دوزین بخش کوهسارات مینودشت راه اندازی شده بود، گفت: در حال شناسایی سایر مناطق برای استقرار این تک باجه‌ها هستیم و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال در چند نقطه دیگر استان، این باجه‌ها فعال شود.

وی گفت: در حال حاضر در همه شهرهای استان گلستان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی فعال است و خدماتی مانند ثبت دادخواست‌های حقوقی و کیفری، دادخواست‌های تجدید نظر خواهی، واخواهی، ثبت نام سامانه ابلاغ الکترونیک، ثبت لوایح و دادخواست‌های در صلاحیت شورای حل اختلاف در این دفاتر انجام می‌شود و مردم نیاز به مراجعه حضوری به دادگستری ندارند و علاوه بر این، امکان پیگیری پرونده برای طرفین پرونده هم بدون مراجعه به دادگستری، در این دفاتر فراهم است.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف برون سپاری بخشی از امور اداری دستگاه قضایی به بخش خصوصی و کاهش شلوغی محاکم چند سالی است در سراسر کشور از جمله گلستان راه اندازی شده و ۳۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در گلستان فعال است.

  4 آذر 1402
بخش : گرگان / قضاییه
کد خبر: 70079
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام