استاندار گلستان:
اجازه نمی‌دهیم جلوی اجرای طرح گردشگری آشوراده گرفته شود

استاندار گلستان با یادآوری تاکید رییس جمهور در احیای خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده گفت: اجازه نمی‌دهیم جلوی دستور رییس جمهور در اجرای این طرح‌ها به عنوان آرزوی دیرینه مردم استان گرفته شود.

به گزارش گلستان فردا ، علی‌محمد زنگانه امروز در آیین آغاز اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گلستان اظهار کرد: برخی‌ها به بهانه حفظ محیط زیست، مخالف اجرای این طرح هستند اما نمی‌دانند که ما برخلاف آنها، نه فقط حفظ محیط زیست را مورد توجه جدی قرار می‌دهیم بلکه چند گام جلوتر از آنان حرکت کرده و در مسیر اجرای طرح‌ها به تبعات اجتماعی و سلامت آن هم فکر و عمل می‌کنیم.

وی از دهیاران خواست دیده‌بانی و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز را مورد توجه بیشتر قرار دهند چون این اقدام می‌تواند مانع تخریب سیلاب شود.

استاندار گلستان همچنین از منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قدردانی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم در این مراسم گفت: تاکنون ۱۰ درصد اعتبارات سفر دور نخست رییس جمهور به منابع طبیعی استان تخصیص داده شده است.

حمید سلامتی به اهمیت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: این طرح طی چهار سال با هدف توسعه پوشش گیاهی و حفظ آن اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امسال ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در استان گلستان تولید شده که پنج میلیون و ۳۰۰ اصل جنگلی و بقیه مرتعی است.

سلامتی گفت: در حوزه حفظ پوشش گیاهی و بیابان‌زدایی در استان امسال برابر با ۱۰ سال نهال مرتعی تولید شد.

وی از طرح اجرای آبخیزداری و بیابان زدایی با ترزیق ۲۰هزار میلیارد ریال طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: این طرح از نیمه پایانی امسال طی تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی و از محل اعتبارات جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه اجرا می‌شود.

  11 آذر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70101
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام