مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان:
۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی این استان باید سنددار شوند

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در حوزه صدور اسناد مالکیت ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی این استان باید سنددار شوند که از سال ۱۳۸۷ تاکنون ۱۰۶ هزار جلد سند صادر شد که صدور هفت هزار سند در دولت سیزدهم بود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در نشست خبری ویژه سفر دوم رییس جمهور به گلستان اظهار کرد: در راستای واگذاری زمین برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز در سفر دوم رییس جمهور اسناد واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین روستایی تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: همزمان با سفر دوم رییس جمهور به این استان، هزار و ۵۰۰ خانه روستایی احداث شده در دولت سیزدهم تحویل مالکین می‌شود. 

حسینی افزود: تحویل این تعداد خانه در شرایطی است که حدود ۲ ماه قبل نیز هزار و ۵۰۰ خانه روستایی دیگر در گلستان به بهره‌برداری رسیده بود.

حسینی از برنامه‌ریزی برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد خبر داد و افزود: در این طرح، ساخت چهار هزار و ۲۰۰ خانه برنامه‌ریزی شده که برخی از آنها با دریافت تسهیلات ارزان قیمت، تامین مصالح از سوی بنیاد مسکن و دریافت کمک‌های بلاعوض، ساخته خانه را شروع کردند.

وی ادامه داد: همزمان با سفر دوم هیات دولت به گلستان، هزار و ۲۰۰ واحد از مجموع این چهار هزار خانه تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۲۰۰ طرح هادی روستایی در استان با پیش‌بینی ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند بازنگری است و علاوه بر آن در ۳۰۰ روستا هنوز طرح هادی اجرا نشده است.

وی گفت: در سفر اول رییس جمهور، مبلغ پیشنهادی برای اجرا و بازنگری طرح هادی روستاهای گلستان، پنج هزار میلیارد ریال بود که تخصیص آن می‌تواند به تقویت ظرفیت‌ روستاها به خصوص در گردشگری کمک کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: یکی دیگر از مصوبات سفر اول رییس جمهور در حوزه روستاها، اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای مرمت و احیای هشت روستای تاریخی بود که در سال گذشته ۵۰ درصد این مبلغ تخصیص یافت.

حسینی اضافه کرد: ایمن‌سازی روستای در معرض مخاطرات طبیعی، دیگر مصوبه دولت در سفر اول بود که ۵۵۰ میلیارد ریال برای آن مصوب شد که نیمی از این مبلغ برای ۱۸ روستا هزینه شد.

حسینی افزود: در راستای واگذاری زمین برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز در سفر دوم رییس جمهور اسناد واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین روستایی تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین برای محرومان در سال جاری، اضافه کرد: برش استانی این زمین‌ها، پنج هزار قطعه برای گلستان است که همزمان با سفر رییس جمهور عملیات اجرایی آماده‌سازی این زمین‌ها آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: یکی از تعهدات استان، فراهم کردن شرایط اهدای تسهیلات ساخت سالانه هفت هزار خانه روستایی بوده که در ۲ سال گذشته ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی آغاز شده و عملیات احداث پنج هزار واحد دیگر همزمان با سفر رییس جمهور شروع خواهند شد.

وی اظهار کرد: آسفالت معابر خاکی روستایی یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم در رفع محرومیت از روستاها بود که در دولت سیزدهم یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع زیرسازی انجام شد و در سفر دوم دولت آسفالت ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت افتتاح و عملیات اجرایی آسفالت ۷۰۰ هزار مترمربع دیگر آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه امیدبخش دیگری که در سفر دوم شاهد آن خواهیم بود، تعیین تکلیف و صدور اسناد مالکیت خانه‌های ساخته شده در اراضی ملی با قدمت بیش از ۵۰ سال است که اسناد این خانه‌ها با تخفیف ۹۰ درصدی به متصرفین واگذار خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: این طرح در ۳۰۰ روستا و برای ۱۵ هزار خانه انجام خواهد شد.

  20 آذر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70129
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام