دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان:
تجهیز ۱۱۵ خانه ورزش روستایی در سال جاری با ۱۲ درصد رشد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: ۱۱۵ خانه ورزش روستایی در سال جاری با ۱۲ درصد رشد تجهیز شده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، مهدی طالبی روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: علاوه بر آن، ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت دانش آموزی گلستان از برنامه یاریگران زندگی در مدارس استفاده کردند.

وی با اشاره به این که اولویت نخست این شورا در استان برای پیشگیری از اعتیاد، سرمایه گذاری در آموزش دانش آموزان است، ادامه داد: هزار و ۱۲۳ کانون یاریگران زندگی در مدارس استان با رویکرد دانش‌آموز محور فعال شده است.

به گفته وی طرح یاریگران زندگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد در استان گلستان از اواخر سال قبل راه‌اندازی شده است.

وی تجهیز ۱۱۵ خانه ورزش روستایی در سال جاری با ۱۲ درصد رشد، آموزش ۱۵۸ هزار نفر در قالب طرح آموزش محیط خانواده با ۹ درصد رشد، آموزش ۲ هزار و ۲۷۰ نفر در محیط کار با رشد ۲۱ درصد و شناسایی و آموزش ۲۴۱ نفر به عنوان کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد و رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را از جمله فعالیت شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری برشمرد.

طالبی ادامه داد: از ابتدای امسال در حوزه درمان اعتیاد ۵۰ هزار معتاد در گلستان از خدمات ۲۰۰ مرکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی استفاده کردند.

به گفته وی امسال سه مرکز درمانی اعتیاد در شهرهای مراوه‌تپه، کلاله و گرگان راه‌اندازی شد و تعداد مراکز دولتی درمان اعتیاد در استان به هفت مرکز افزایش رسید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان گفت: از شهرداران استان انتظار داریم سهم این نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد در جامعه با متناسب سازی کردن زیرساخت‌ها در حوزه اقامتی درمانی و صیانت ( حرفه‌ورزی و اشتغال) جدی گرفته شود.

به گفته وی ۵۰ درصد هزینه نگهداری معتادان بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر بود و تامین بقیه هزینه ها را برعهده دستگاه ها از جمله شهرداری‌ها است که در دولت سیزدهم در این استان اقدام در جذب کمک شهرداری‌ها و خیرین آغاز شده است.

وی یاد آور شد: مرکز ۴۰ نفره نگهداری زنان معتاد در گنبدکاووس راه‌اندازی شده و طرح راه‌اندازی مرکز نگهداری ۴۴۰ نفره مردان معتاد در گنبدکاووس با مشارکت شهرداری، جهادکشاورزی و فرمانداری گنبدکاووس در دست اجرا است.

طالبی با اشاره به این که در دولت سیزدهم و با پیگیری استاندار گلستان توجه به زیرساخت‌های پیشگیری از اعتیاد در استان با جدیت در اولویت قرار گرفته است، گفت: در عین حال این استان شمالی از لحاظ شرایط اقلیمی و اجتماعی در شیوع مصرف مواد مخدر در شرایط حساس در میان استان های کشور قرار دارد و لازم است اهتمام ویژه نسبت به طرح های زیرساختی موردنیاز داز جمله درمان و پیشگیری از اعتیاد توسط دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.

  21 آذر 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70136
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام