دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان:
جمع آوری 700 معتاد متجاهر در استان/ جای خالی خیران در مقابله با آسیب اعتیاد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت:  با شروع سال جدید تعداد 700 معتاد متجاهر از سطح استان جمع آوری و در کمپ های ترک اعتیاد اسکان داده شدند.

مهدی طالبی در گقت و گوی اختصاصی با خبرنگار گلستان فردا، اظهار کرد: با توجه به اینکه جمع آوری و اسکان معتادان  در مراکز ترک اعتیاد هزینه های زیادی در بر دارد لذا اجرای طرح مقابله با کاهش آسیب اجتماعی چون اعتیاد و معتادان نیازمند ورود همه دستگاه های اجرائی ، مردم و خیران است.
وی افزود: اینکه فکر کنیم فقط یک یا دو دستگاه اجرائی در رسیدن به اهداف بلند مدت کاهش اعتیاد و برخورد با معتادان وظیفه ورود دارند بسیار اشتباه است چرا که آسیب اعتیاد و معتادان در جامعه همه اقشار را در معرض خطر قرار داده است.
طالبی گفت: فقدان مکان مناسب به جای کمپ های خصوصی ترک اعتیاد در استان یکی از عواملی است که موجب شده تا کنون دستاورد چشمگیری در این حوزه نداشته باشیم.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه برای مبارزه با اعتیاد چاره ای جز ورود مردم به این مساله نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در کنار کشور همسایه ای قرار گرفته که تقریبا ٩٠ درصد مواد مخدر جهان در آن تولید می شود و با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم میکند و به تازگی نیز مواد مخدر صنعتی هم در این کشور تولید و به دیگر کشورها از کانال های غیر قانونی توزیع می شود، در نتیجه برنامه های پیشگری و مقابله با اعتیاد ، مواد مخدر و معتادان نیازمندان دلسوزی و صرف هزنیه های بیشتری است.
طالبی ادامه داد: چنانچه مسئولان و خیران در این حوزه ورود جدی داشته باشند می توان با ساخت یک مجوعه کامل برای جمع آوری، ترک و آموزش معتادان گام های بلندی را در جهت کاهش این آسیب برای معتادان و هم برای خانواده های آنان برداریم.
وی ، گفت: اگر چه کارهای درمانی به نوعی در این مراکز انجام می شود اما اصل واقعیت این است که وقتی ساختمانی در اختیار ستاد و با نظارت ستاد بر روند پیشگری و درمان در کنار دستگاه های متولی قرار گیرد بی شک بهترین خروجی را برای استان به همراه خواهد د اشت.
وی افزود: سال ها است این مساله در استان به تعویق افتاده و با آنکه یکی از نیازهای مهم استان   به شمار می رود  تدبیر اساسی برای اجرای آن صورت نگرفته بود.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه مواد مخدر آسیب جدی برای مردم استان است، اظهار کرد: نمی توان ساده از کنار شیوع مواد مخدر و مصرف آن گذشت چرا که امروزه بیشتر مواد مخدر صنعتی هستند و با اشكال مختلف در دسترس قرا دارند مصرف آن نیز برای مصرف کنندگان راحت تر شده است و این مساله زنگ خطر جدی برای مردم استان و مسئولان است.
طالبی ادامه داد: خیران معمولا در حوزه مدرسه سازی، سلامت و کمک به افراد مستمند بسیار خوب ورود کرده اند اما به دلیل کم اهمیت داده شدن این حوزه  و کم کاری مسئولان در سنوات گذشته برای جذب خیران در رابطه با پیشگیری از آسیب های مواد مخدر ، ساخت مرکز بزرگ درمانی و حمایت از معتادان بهبود یافته و خانواده های آنان موجب شده تا اجرای برنامه های پیشگیری آن گونه که شایسته استان است، خروجی مثبتی به همراه نداشته باشد.
وی افزود: عقیده دارم باید با نگاه کارشناسی و فنی در این حوزه ورود کنیم و تا آنجا که بتوانيم  با هدايت و راهبري استاندار و معاون سياسي ايشان در پیگیری ساخت مرکز نگهداری معتادان متجاهر، درمان صحیح و اشتغال آنان و جذب خیران و حساس کردن اقشار مختلف جامعه  برای پای کار آمدن اقدام نماييم
به گفته دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، نزدیک به 20 دستگاه اجرائی وظیفه ورود به مساله مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آن را در استان به عهده دارند با  تدبير استاندار  حركتي جهادي در  حال شكل گرفتن است

  25 خرداد 1401
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 67108
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام