نماینده وزارت صمت در بخش نساجی :
سال گذشته تمام پنبه تولیدی توسط نساجی ها خریداری شد

نماینده وزارت صمت در بخش نساجی  گفت: سال گذشته تمام پنبه  تولیدی توسط نساجی ها خریداری شد اما همچنان نیازمند واردات هستیم .

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، محسن گرجی صبح امروز در همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه در گرگان اظعار کرد:  تولید یک غایتی دارد و آن سطح رفاه عمومی مردم است و باید به سطح بالایی از رفاه مردم برسیم.

وی افزود: ما یک زنجیره بسیار طولانی از پنبه ، نخ ، پارجه و رنگرزی داریم که باید تولید نهایی را به دست مشتری برساند و لذا تصمیم گیری و ضابطه گذاری بسیار حساس است و گاها اگر تعرفه نامناسبی را وضع کنید اثر تورمی بر این زنجیره خواهد داشت .

مهاجر گفت: حمایت از تولید و نرسیدن کالای گران به دست مصرف کننده نهایی پیچیدگی دارد که نیاز به مذاکره و‌گفتگو دارد .

وی افزود: از سال گذشته تا امروز قیمت‌ها را یکسان داریم که یک درصد کاهش پیدا کرده است که به نفع مردم است.

مهاجر گفت:  سال گذشته تمام پنبه تولیدی توسط نساجی ها خریداری شد و تولید کننده ای که امروز با مشکلات ارزی پنبه از برزیل وارد می کند و در هر دوره ماندگاری برای واردات باید هزینه ای بیشتر پرداخت کند چرا نتواند این نیاز را از داخل خریداری نکند.

وی ادامه داد: امروز ذائقه صنعت نساجی تغییر کرده است و‌ مصرف کننده نهایی ما به دنبال جنس لطیف و ظریف است.

مهاجر بیان کرد:  زمانی در بازار ایران نخ ظریف کم داشتیم و امروز نخ زخیم کم داریم چون عمده خطوط ریسندگی جدید تمایل به نخ‌های ظریف دارند و این نیاز به الیاف ظریف با طول بلند دارد که امروز وارد می شود .

وب افزود: جلوگیری از واردات نخ نیازمند این است که در بالا دست الیاف ظریف به به دست تولید کننده برسد و آنچه واردات انجام‌نشود پوشاک‌با قیمتی گزاف به دست مصرف کننده می رسد و مسیر قاچاق باز می شود.

  3 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70172
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام