رئیس کل دادگستری گلستان:
با حضور برگزاری مراسم‌تحلیف یکصد کارشناس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه

1232

مراسم‌تحلیف یکصد کارشناس مرکز  کارشناسان رسمی قوه قضاییه در گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان فردا، رئیس کل دادگستری گلستان شامگاه دیروز در مراسم تحلیف گروهی از کارشناسان رسمی، گفت:در مجموع ۳۳۰ کارشناس با احتساب ورودی های جدید در مرکز کارشناسان رسمی گلستان در کنار کانون کارشناسان رسمی دادگستری دربخشهای مختلف فعالیت می کنند.
آسیابی گفت: وجود کارشناسان در فرایند دادرسی مهم است و به قضات ما درراستای تصمیم گیری کمک می کند.
آسیابی با تاکید بر عزم قوه قضاییه بر کاهش اطاله دارسی از کارشناسان خواست: در زمان تعیین شده از سوی محاکم، نظرات کارشناسی را ارائه کنند تا هم سرعت رسیدگی ها بیشتر شود و هم قضات مجبور به تجدیدوفت چندباره زمان رسیدگی ها نشوند.
وی با بیان این که باید نظرات کارشناسی برای طرفین دعوی متقن و قانع کننده باشد، افزود:نظرات کارشناس باید از مبانی علمی برخوردار باشد و از هرگونه انحراف جلوگیری شود.
آسیابی در ادامه این مراسم با اشاره به افزایش ارجاع سیستمی پرونده ها به کارشناسی در استان گفت: اکنون حدود ۶۰ درصد پرونده ها در استان ، سیستمی و با استفاده از سامانه استقراع ارجاع می شود که باعث ایجاد عدالت در توزیع امور کارشناسی می‌شود.

  5 دی 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70185
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام