۸۴۰ میلیارد ریال مطالبه آموزش‌دهندگان سوادآموزی گلستان پرداخت شد

139209101556325111650734

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان گفت: مطالبات ۷۵۰ آموزش‌دهنده سوادآموزی استان که از سال ۱۳۹۸ انباشته شده بود به مبلغ ۸۴۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

به گزارش گلستان فردا، مسعود سوقی امروز با گرامیداشت هفتم دی سالروز تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) اظهار کرد: همچنین ۲۷۰ آموزش دهنده که از سال ۱۳۹۲ به بعد غیرفعال بودند بار دیگر وارد چرخه آموزش شدند.

وی گفت: علاوه بر برگزاری کلاس‌ها در سه روش دوره سواد (آموزش افراد بی‌سواد مطلق)، دوره انتقال (آموزش برای باسوادان پایه) و دوره تحکیم (استمرار آموزش)، کلاس‌های جدید تلفیقی (ترکیبی از تمام این دوره‌ها) و محله محور هم انجام می‌شود.

وی میانگین باسوادی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال گلستان را ۹۸ درصد اعلام کرد و گفت:‌ این استان در باسوادی از میانگین ۹۷.۲ درصد کشوری جلوتر است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه ثبت نام در کلاس‌های سواد آموزی از اول آذر ماه آغاز شده و تا آخر دی ادامه دارد، افزود: سهمیه ابلاغی امسال سوادآموزی استان باسوادکردن هفت هزار ایرانی و ۴۰۰ از اتباع خارجی در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم در کنار دوره‌های جدید تلفیقی و محله محور است.

سوقی جمعیت بی سواد مطلق گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال گلستان را حدود ۳۲ هزار نفر اعلام و اظهار امیدواری کرد با برگزاری دوره‌های جدید محله محور و تلفیقی زمینه باسوادکردن این افراد فراهم شود.

وی افزود: مشکل گلستان در سوادآموزی، ورود اتباع خارجی از سایر استان‌ها مانند تهران و مازندران است که باید بی‌سوادان آنان را بر اساس آمار اعلامی اداره کل اتباع استانداری گلستان تحت پوشش قرار دهیم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۱۰۰ بازمانده از تحصیل با کمک تمام همکاران آموزش و پرورش به مدارس استان بازگرداننده شدند.

سوقی افزود: طبق آخرین اطلاعات همچنان ۳۳ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در گلستان وجود دارد که با نظر مدیرکل آموزش و پرورش ۸۰ میلیارد ریال برای کمک به بازگرداندن این دانش آموزان به تحصیل در قالب پرداخت بخشی از هزینه‌های رفت و آمد، شهریه و معیشت تخصیص یافت.

 

 

  5 دی 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70187
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام