مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:
نهضت سواد آموزی باید به سوی آموزش های مهارت محور حرکت کند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان: نهضت سواد آموزی باید به سوی آموزش های مهارت محور حرکت کند.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، جلسه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان گلستان با حضور احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش این استان و علیرضا نخعی معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی در سالن فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

 گوهری راد در این جلسه نهضت سوادآموزی را ثمره انقلاب اسلامی و نشانه بلندنظری حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: پس از اینکه به فرمان حضرت امام خمینی (ره) نهضت سوادآموزی در دی ماه سال ۵۸ تاسیس شد اقدامات بسیار ارزنده‌ای به منظور ریشه کنی بی سوادی در کشور انجام شد که در کنار فعالیت‌های آموزش و پرورش تاثیر فراوانی در ارتقای میزان سواد و همچنین سطح آگاهی در جامعه داشت.

 وی سطح سواد در استان گلستان را بالاتر از ۹۶ درصد ذکر کرد و گفت: امیدواریم که با هدف گذاری که صورت پذیرفته است به زودی شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی و برگزاری جشن سواد در سراسر کشور باشیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در ادامه گفت: اگرچه تشکیل نهضت سواد آموزی در ابتدا با هدف ریشه کنی بی سوادی بود ولی امروزه هدف این سازمان تغییر پیدا کرده و متناسب با اقتضائات و نیازهای امروزه جامعه شده است از این رو  ضرورت دارد تا با آسیب‌شناسی، روش ها بازتعریف شود و این سازمان باید به سمت آموزش های مهارت محور حرکت کند.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور نیز در این جلسه با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: «سواد آموزی یک جریان مهم فرهنگی است» اظهار داشت: اساس توسعه و پیشرفت ملت ها در گرو آموزش صحیح است زیرا اگر  این گونه نبود امام خمینی (ره) آن طور قاطعانه به تاسیس نهضت سواد آموزی اقدام نمی کرد.

نخعی با بیان اینکه نرخ سواد در پیش از انقلاب کمتر از 40 درصد بوده است گفت: امروز با تلاش هایی که صورت گرفته نرخ سواد به بیش از 93 درصد رسیده است با این وجود باید از تمام ظرفیت ها برای ریشه کنی کامل بی سوادی از جامعه استفاده شود.

حسینعلی همراه معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: سواد آموزی در نظام ارزشی و حاکمیتی کشور همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است و ما تلاش می کنیم که این جایگاه حفظ و ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: برای تحقق سیاست های سواد آموزی و در راستای ارائه هدفمند خدمات سوادآموزی، اصلاح و تقویت روندها و رویه ها و ارائه بازخورد اثربخش، همه ساله ارزیابی جامعی از عملکرد سوادآموزی استان ها بر اساس شاخص ها و معیارهای استاندارد از منابع اعلام شده، انجام می‌گیرد.

همراه افزود: در سال ۹۷ فرایند ارزیابی و بررسی عملکرد استان ها در ۱۲ شاخص و ۲۶ محور تأثیرگذار انجام گردید که نتایج ارزیابی که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است نشان می‌دهد که استان گلستان در مجموعه شاخص های داوری شده رتبه «خوب و قابل تقدیر»  را کسب کرده است.

  1 مرداد 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62531
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام