مدیرکل شیلات گلستان:
دولت سه هزار میلیارد ریال برای تامین برق مجتمع پرورش میگوی گمیشان مصوب کرد

مدیرکل شیلات گلستان گفت: دولت در جریان سفر اخیر استانی پرداخت سه هزار میلیارد ریال را برای تکمیل زیرساخت تامین برق مجتمع پرورش میگوی شهرستان مرزی و محروم گمیشان مصوب کرد.

به گزارش گلستان فردا، اسماعیل جباری  اظهار امیدواری کرد: با تخصیص این اعتبار تحول بزرگی در اجرای طرح توسعه مجتمع پرورش میگوی گمیشان و رفع دغدغه سرمایه‌گذاران پرورش این آبزی اشتغالزا و ارز آور ایجاد شود.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، ۳۰ آذر و اول دی سال ۱۴۰۲ برای انجام دور دوم سفر استانی در گلستان حضور یافت.

وی در خصوص آخرین وضعیت مصوبات دور نخست سفر رییس جمهور به استان ( اسفند ماه ۱۴۰۰) در حوزه شیلات، گفت: در این سفر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای ایجاد شهرک میگو و ماهیان خاویاری و ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح پشتیبان پرورش ماهی در قفس مصوب شده بود که این طرح‌ها نیز با پیگیری تامین اعتبار در دست اجرا است.

تنها مرکز پرورش میگوی شمال کشور در گمیشان قرار دارد که از یک دهه پیش با استفاده از آب دریای خزر فعال است.

آماده‌سازی پرورش میگو با نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان گلستان هر ساله از اواخر اردیبهشت ماه با آبگیری استخرها آغاز شده و در میانه شهریورماه تا اواخر مهرماه با جمع آوری محصول به پایان می‌رسد.

  13 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70215
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام