۹ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای حوزه سلامت گلستان مصوب شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دولت در دور دوم سفر رییس جمهور به این استان ۹ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های بیمارستانی و درمانی گلستان مصوب کرد که بخش عمده این اعتبار صرف ساخت و تجهیز بیمارستان جایگزین کودکان طالقانی گرگان می‌شود.

به گزارش گلستان فردا، سعید گل‌فیروزی اظهار کرد: بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش دیگر طرح مورد نظر برای تخصیص اعتبار سفر رییس جمهور است که پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد و امیدوارم با تخصیص به موقع اعتبارات سفر شاهد تکمیل و بهره‌برداری آن تا پایان دولت سیزدهم باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از آغاز اسکلت‌بندی پروژه بیمارستان کودکان طالقانی گرگان خبر داد و یادآور شد: ۸۰ درصد از اعتبار موردنیاز برای ساخت و تجهیز این بیمارستان کودکان در سفر دوم رییس جمهور به استان مصوب شده است.

گل‌فیروزی به نگاه دولت سیزدهم در حمایت از نقاط محروم اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم، برخورداری از پزشک متخصص در شهرستان کمتر برخوردار مراوه‌تپه صفر بود که این مشکل برطرف شده و علاوه بر آن، ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان علوی این شهر از ۱۰ به ۷۶ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: گلستان سه هزار و ۲۵۳ تخت‌ فعال در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ تخت آن دولتی و مابقی متعلق به بخش خصوصی، تامین اجتماعی و ارتش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: استان گلستان تا سال ۱۴۰۴ با کمبود هزار و ۹۷۶ تخت در بیمارستان‌های دولتی و هزار و ۲۹۸ تخت در بخش خصوصی مواجه است.

گل‌فیروزی با بیان اینکه گلستان در مجموع با کسری سه هزار و ۲۷۴ تخت بیمارستانی مواجه است، یادآور شد: در حال حاضر هزار تخت بیمارستانی بخش دولتی گلستان در دست ساخت است.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح پروژه‌های کلان، متوسط و کوچک، پنجشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ و جمعه اول دی ماه ۱۴۰۲ به گلستان سفر کرده بود.

  17 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70227
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام