استاندار گلستان:
در قالب دیپلماسی اقتصادی نمی گذاریم فرصت های صادراتی وترانزیتی استان بسوزد

 استاندار گلستان گفت: در قالب دیپلماسی اقتصادی نمی گذاریم فرصت های صادراتی وترانزیتی استان بسوزد و بدنبال توسعه ریلی و جاده ای با کشورهای همسایه هستیم.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی محمد زنگانه در هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان که با حضور سفیر ایران در ترکمنستان اظهار کرد: اتصال ریلی اینچه برون به شاهرود و ساخت جاده ترکمن باشی از مرز گلستان به ترکمنستان با همین هدف در دست اقدام است.

وی گفت: مقدمات ساخت بندر خشک در قالب های ریلی و جاده ایی در منطقه آزاد اینچه برون در دست اجراست و توافقات اولیه برای استقرار کنسولگری ترکمنستان در گرگان با وزرات خارجه کشورمان صورت پذیرفته است.

زنگانه لفزود: طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون در آینده نزدیک اجرایی می شود و در سفر دوم رییس جمهور به گلستان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای زیر ساخت های آن مصوب شده است.

وی ادامه داد: کریدورهای ریلی و جاده ما در رابطه با اتصال به ترکمنستان رقابتی نیست و اینچه برون رقیب سرخش نیست و این دو کریدور به طور کل جدا و هر کدام مشخصات اقتصادی خود را دارند و ریاست جمهور در سفر دوم خود به استان تاکید ویژه بر تکمیل و برقی کردن ریل اینچه برون به گرمسار و اینچه برون به طبس و بندر عباس را داشتند.

زنگانه بیان کرد: رفع مشکلات و فرسودگی راههای ترانزیت اینجه برون به ترکمنستان نیز در دستور کار قرار گرفته است و نقش ریش‌سفیدان دو‌کشور ترکمنستان و گلستان در بحث افزایش تبادل تجاری بسیار مهم است.

وی ادامه ددا: هم‌اکنون زمینه ورود اتوبوس های دریایی در حوزه گردشگری وجود دارد .

استاندار گفت: مسأله ریزگردها که کانون اصلی آن صحرای قره قوم ترکمنستان نیز هست از مهم ترین وسایلی است که با سفر به ترکمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و‌مقرر شد گلستان و ترکمنستان با ایجاد کمربند سبز به کاهش ورود ریزگردها کمک‌کنند.

وی افزود: دولت پول زیادی برای اجرای زیر ساخت های منطقه آزاد ندارد و باید بخش مصوصی در این منطقه سرمایه گذاری کندو

  24 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70254
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام