مدیر کل صمت گلستان خبر داد :
9259 نفر بافنده فرش دستباف در گلستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : در حال حاضر 9259 نفر در حوزه فرش دستباف استان گلستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند .

به گزارش گلستان فردا، درویش علی حسن زاده اظهار کرد : جلب مشارکت های مردمی و تشکل های مردم نهاد در زمینه سرمایه گذاری ، توسعه زیر ساخت ها و افزایش ظرفیت تولید و صادرات فرش دستباف ، افزایش سهم استان در تولید کیفی و کمّی فرش دستباف ، حمایت از کارگاه های تولید فرش دستباف و بافندگان فعّال استان ، فرهنگ سازی، تقویت کارگاه ها و آموزشگاه ها در زمینه فرش دستباف و حرفه های مشابه و شناسایی و مدیریت بافندگان فعال استان از مهمترین اهداف اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در حوزه مدیریت امور فرش دستباف می باشد.
وی گفت : طی 9 ماهه ابتدایی سالجاری تعداد 122 فقره کارت شناسایی قالیبافان صادر و 1756 کارت نیز تمدید شده است که همگی پس از بازدید مشترک و تایید نمایندگان بخش خصوصی و نماینده اداره کل صمت صورت گرفته است .
حسن زاده افزود : در حال حاضر تعداد 4461 نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه قالیبافی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آنان ، این رقم بالغ بر 9259 نفر در استان می باشد .
به گفته وی ، از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 218 مورد بازرسی مشترک توسط اداره کل صنعت ، معدن و تجارت و اداره کل تأمین اجتماعی استان از بافندگان جدیدی که از طریق تولید کنندگان معرفی شده اند ، صورت پذیرفته که از این تعداد 151 مورد تأیید قرار گرفته و قرارداد بیمه با ایشان انجام شده است .
وی گفت : به دلیل محدودیت سهمیه بیمه جهت تحت پوشش قرار دادن قالیبافان ، طرح شناسایی و جایگزین کردن بافندگان فعال با بافندگان غیرفعال طی سالهای اخیر آغاز شده و همزمان از کلیه تولیدکنندگان فرش استان نیز خواسته شده واجدین شرایط و بافندگان تحت پوشش خود را جهت انعقاد قرارداد بیمه، به اداره کل صنعت، معدن و تجارت اعلام نمایند .
حسن زاده اضافه کرد : در سال جاری تعداد 3361 مورد بازرسی از قالیبافان بیمه شده استان با همکاری اداره کل بیمه تامین اجتماعی و ادارات شهرستانی این اداره کل انجام شده و موارد غیر فعال شناسایی شده اند.
وی گفت : در مجموع طی سالجاری در حوزه فرش دستباف قریب به 5500 مورد بازرسی شامل قالیبافان بیمه شده ، متقاضیان جدید بیمه ، متقاضیان صدور کارت شناسایی و متقاضیان جواز تاسیس و پروانه بهره برداری کارگاه تولید فرش انجام شده و در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی نیز بیش از 3000 مورد بازرسی توسط همکاران استان و شهرستان صورت گرفته که تمامی این تلاش ها با هدف اثربخشی حمایت های دولت از قشر تلاشگر در زمینه فرش و مشاغل خانگی است.
گفتنی است ، طی 9 ماهه ابتدایی سالجاری 29881 مترمربع فرش دستباف در استان تولید شده که از این میزان 840 مترمربع صادر شده است .

  25 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70257
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام