۲۴ ورزشکار مدال‌آور گلستان استخدام شدند

استاندار گلستان گفت: ۲۴ نفر از قهرمانان این استان که در سال‌های گذشته موفق به کسب مدال در میادین معتبر آسیایی، جهانی و المپیک شده بودند در دولت سیزدهم استخدام درآمدند.

به گزارش گلستان فردا، علی‌محمد زنگانه امروز در مراسم اهدای هدایای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مدال‌آوران گلستانی حاضر در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: یکی از نتایج استخدام مدال‌آوران، علاوه بر کمک به تامین پایدار معیشت ورزشکاران، افزایش انگیزه حضور پرداوم در ورزش حرفه‌ای در جوانان مستعد است.

وی بیان کرد: کمبود بودجه ورزش گلستان در سال‌های قبل، موجب عقب‌ماندگی زیرساختی و کاهش انگیزه در ورزشکاران حرفه‌ای شد که دولت سیزدهم بخش از این کمبود را با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی جبران کرد.

استاندار گلستان افزود: ورزشکاران این استان با اراده و همت بالا توانستند ۷۲ مدال کسب شده در سال ۱۴۰۰ را به ۴۵۸ مدال در سال جاری ارتقا دهند.

زنگانه ادامه داد: در سفر نخست رییس‌جمهور به گلستان ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال و در سفر دوم نیز سه هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تجهیز ورزش استان مصوب شد.

نماینده ولی ‌فقیه در گلستان هم در این مراسم گفت: تمرکز دشمن برای پیروزی در جنگ فرهنگی است تا با استفاده از این روش و ابزارهای موثر در این نبرد، جوانان ما را از هویت خود دور کند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: دشمن در فضاهایی که برای جنگ فرهنگی در نظر گرفته، از کودکان و نوجوانان استفاده می‌کند که در چنین شرایطی ورزشکاران، قهرمانان و مدال‌آوران باید با اخلاق و رفتارهای پهلوانانه و قهرمانانه به الگویی خاص و ویژه برای نسل جوان تبدیل شوند.

امام جمعه گرگان گفت: شناسایی استعدادها و فراهم کردن زمینه‌های رشد آنان، می‌تواند ایران را به درجات بالا و مهم برساند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به این که گلستان به لحاظ صنعتی شرایط مطلوبی برای حمایت از ورزش ندارد گفت: با وجود این مشکلات باید از رشته‌های پرطرفدر مانند بسکتبال، والیبال و کبدی بیشتر حمایت شود.

وی با اشاره به افزایش مدال‌های ورزشکاران گلستانی به نسبت سال‌های گذشته، افزود: رشد فزاینده مدال‌های ورزشکاران گلستانی نویدبخش روزهای درخشان ورزش این استان است.

افتتاح ۳۸ پروژه ورزشی در دولت سیزدهم

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: در دولت سیزدهم با تخصیص بودجه و اعتبارات لازم و مصوبات سفر، ۳۸ پروژه با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

قاسمعلی برزمینی اظهار کرد: در دور اول سفر رییس جمهور به گلستان، سهم ورزش استان ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال بود که در سفر دوم به سه هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی بیان کرد: ورزشکاران گلستانی در مسابقات آسیایی، پاراآسیایی، پارالمپیک و بین‌المللی سال گذشته در مجموع ۶۳ مدال کسب کردند، در حالی این تعداد تا پایان آذر ماه به ۸۰ مدال رسید.

وی ادامه داد: گلستان ۴۲۰ دعوت شده به اردوهای تیم ملی و ۱۵۰ عضو ثابت تیم‌های ملی رشته‌های مختلف از میان ۶۸ هزار ورزشکار سازمان یافته سال جدید دارد.

برزمینی افزود: ورزش گلستان در کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو ۲۹ ورزشکار، مربی و داور داشت که ۱۵ ورزشکار مدال‌آوری کردند.

وی یادآور شد: این استان به لحاظ تعداد ورزشکار و تعداد مدال‌های کسب شده از هانگژو بعد از استان‌های تهران و مازندران در رده سوم قرار گرفته است.

  30 دی 1402
بخش : گرگان / ورزشی
کد خبر: 70270
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام