سه هکتار از زمین‌های وقفی گلستان به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به ضرورت همراهی همه دستگاه‌ها برای کمک به حل مشکل مسکن جوانان گفت: سه هکتار از اراضی وقفی گلستان به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

به گزارش گلستان فردا، حجت‌الاسلام حسین مهدیان امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه برای انتقال املاک وقفی به بافت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در عرصه موقوفات منعقد شده است.

وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه علاوه‌بر اختصاص زمین به طرح نهضت ملی مسکن، تعیین تکلیف و تثبیت املاک موقوفه که در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان برای مستندسازی املاک موقوفه در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان اقدامات خوبی صورت گرفته و امروز اقدامات ۱۰ ماه اخیر در این حوزه جمع‌بندی شد.

سیدمحمد حسینی ادامه داد: در راستای این تفاهم‌نامه ۶۳ قطعه زمین به مساحت هفت هکتار در ۶۳ روستای استان به صورت رایگان در اختیار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قرار می‌گیرد و سند مالکیت این اراضی نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها از ظرفیت اراضی موقوفه استفاده می‌شود، توضیح داد: با حمایت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، سه هکتار زمین در سه شهرستان شناسایی شده که پس از الحاق به محدوده بافت روستاها، صرف تامین مسکن اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر گلستان می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از مشارکت اوقاف و امور خیریه گلستان برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و یادآور شد: مقرر شد اراضی موقوفه در این شهرها به ما معرفی شوند تا پس از بازدید مشترک، مشارکت در ساخت مسکن محقق شود.

  2 بهمن 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70281
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام