فرماندار بندرترکمن:
افزایش صادرات بندرترکمن از ۳.۵ به ۱۷ میلیون دلاردر سال گذشته

فرماندار بندر ترکمن گفت: طی یک سال گذشته صادرات بندرترکمن از ۳.۵ به ۱۷ میلیون دلار ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، نورمحمد جعفری ظهر امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۴۶۰ طرح اقتصادی با ۲۸۵ میلیارد تومان با اشتغال ۴۷۰ نفر افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی دارد.

وی افزود:  مجموعاً در سال ۱۴۰۰ در شهرستان ۵۲۴ پروژه با اعتبار ۱۷۷ میلیارد تومان، در سال گذشته ۱۶۷ پروژه با اعتبار ۶۴۷ میلیارد تومان و در سال جاری ۶۱۷ پروژه با اعتبار ۲۱۵۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.

جعفری گفت: در دهه فجر امسال ۵۳ پروژه عمرانی با ۲۴۵ میلیارد تومان افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی دارد.

وی افزود:جاده بندرترکمن به آق قلا به طول ۳۴ کیلومتر که به جاده مرگ معروف شده بود رفع خطر شد و باند جنوبی با ۳۲۰ میلیارد تومان بهره برداری شد و باند شمالی نیز تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد.

جعفری بیان کرد: با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان کانال آشور بطول ۱۰ کیلومتر لایروبی شد و ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب وارد خلیج شد و ارتفاع آب در ساحل بندر ترکمن به ۵۰ سانتی متر رسیده است.

وی بیان کرد: سالن ورزشی تختی پس از ۱۹ سال با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، استادیوم قاندومی که روشنایی و پیست تارتان آن افتتاح شده بود، چمن مصنوعی آن با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

جعفری گفت: اولین پاساژ روستایی با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد و در ۱۵۰ غرفه در روستای پنج پیکر بندرترکمن در حال اجراست.

به گفته وی تنها کارخانه واگن سازی استان در بندرترکمن با اشتغال ۶۰ نفر مستقر است.

  9 بهمن 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70308
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام