مدیر کل اقتصاد و دارایی گلستان:
جذب ۱۲۸درصدی گلستان از اعتبارات در سال گذشته

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان گلستان گفت: سال گذشته سهم استان از جذب اعتبارات یکهزار و ۳۸۴میلیارد تومان بود که از این سهم تا کنون یکهزار و ۱۵میلیارد تومان یعنی ۱۲۸درصد جذب داشته است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، صلبی صبح امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد: ۹۵۶میلیارد تومان که مصوب کمیته استانی است به بانکها ارسال شده که تا به این لحظه ۸۶ میلیارد تومان پرداختی انجام شده  و ۸۶ میلیارد هم مصوبه پرداختی  دارند.
وی افزود: در درگاه ملی  مجوزها  تعداد ۵۲هزار و ۵۶۵  خواست ثبت شده که از این میزان ۳۰هزار و ۸۱۷مجوز صادر شده است و ۱۴هزار و ۷۴۵مجوز رد درخواست شده به دلیل بارگذاری نادرست و تعداد ۲هزار و ۵۵۲ در خواست هم انصراف داده شده و تعداد ۴هزتر و ۵۸ فقره هم در دست بررسی است.
صلبی ادامه داد: اداره کل دارایی استان همواره به دنبال شفاف سازی بوده  و بر همین اساس افراد و یا کسبه ای که کارتخوان های خود را جمع آوری میکنند به راحتی قابل رصد هستند و هیچگاه به دنبال تقابل با بازاریان نبوده آیم بلکه این شفاف سازی بیشتر به نفع خود مشاغل مختلف است .
مدیر کل اقتصاد و دارایی گلستان با بیان اینکه مواد سازی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و سرمایه گذاری است، بیان کرد: بر خلاف آنچه که در جامعه جا افتاده مواد سازی فروش نیست بلکه اموال منجمد مانده دولت است که می‌تواند در بخش سرمایه گذاری و اجرای طرح های مهم عمرانی و اقتصادی موجب توسعه استان شو د.
وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز ۲میلیون و ۸۵دلتر سرمایه گذاری خارجی در استان داشته ایم که در سال گذشته این میزان ۹/۵۳نیلیون دلار بوده و امسال ۴/۴میلیون دلار مجوز صادر شده است.
صلبی گفت:از ابتدای سال ۱۴۰۲به هیچ عنوان در خواست کاغذی برای مجوز نداریم و باید تمامی درخواست ها در سامانه ملی مجوزها ثبت شود و بسیاری از مواردی که  برای کسب مجوز دست پا گیر بود حذف شده است تا درخواست ها سریع تر بررسی شده و مجوز صادر شود.
وی افزود: چنانچه مدیران دستگاه های اجرایی بنا بر دستورات و مقررات ارایه شده در روند. درخواست و صدور مجوزها اقداماتی خلاق قانون انجام دهند با آنها برخورد قانونی و جدی صورت میگیرد.

  10 بهمن 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70310
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام