رییس کل دادگستری گلستان :
مختومه شدن بیش از ۳۴۲هزار پرونده طی ۱۰ماهه امسال/دستاوردهای انقلاب به خوبی برای مردم تبیین نشده است

رییس کل دادگستری گلستان گفت: طی ۱۰ماهه نخست امسال تعداد ۳۴۲ هزار و ۲۸۳پرپنده در محاکم قضایی استان مختومه شده است .

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، حیدر آسیابی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: گلستان در رابطه با بررسی و مختومه شدن پرونده ها جزو استان های پیشرو در کشور شناخته شده است.

وی افزود: طی ۱۰ماهه امسال تعداد ۳۳۹هزار و ۵۸۰ فقره به محاکم قضایی استان وارد شده است که از این تعداد۳۴۲هزار و ۷۰۳ فقره مختومه شده است.

آسیابی گفت: در رابطه با پرونده ها ی قتل عمد و قصاص نیز در همین مدت تعداد ۱۲مورد بخشش انجام شده است.

وی ادامه داد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضایی استان به ۴۹روز رسیده است که میانگین کشوری آن ۸۹ روز است .

رییس کل دادگستری گلستان ادامه داد: طی۱۰ماهه امسال ۵ هزار و ۲۰۳فقره حکم محکومیت جایگزین حبس در محاکم استان صادر شده است.

وی بیان کرد: در بحث شورای بیت المال نیز. ر همین مدت ۷۵هکتار خلع ید جنگل ،۴۱۸هکتار خلع ید مرتع، ۲۳هکتار خلع ید سواحل و اخذ سند به نفع دولت ۲۹۹مورد هکتار و ۸۸مورد هم خلع ید در رابطه با ایمنی راه ها و تعداد ۴۲۸ فقره تخریب ساخت و ساز غیر مجاز به مساحت ۵/۵هکتار به اجرا در آمده است.

وی افزود: ۵۰مورد نیز حکم در رابطه با منابع آبی آزاد سازی صورت گرفته و ۵۱۰مورد هم چاه های غیر مجاز در سال گذشته و امسال ۵۰۹ مورد شناسایی شده است و در ماه گذشته ۲۸۳ مورد مسدودی چاه های غیر مجاز صورت گرفته است.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده ۲عضو دیگر فساد شهرداری در دست بررسی است.

وی افزود: پرونده فساد شهرداری که چندی پیش در رابطه با دستگیری شهردار و چند عضو دیگر شورا و شهرداری در دستور رسیدگی قرار گرفت منجر به صدور رای برای شهر دار سابق گرگان شد و پورن ه دو نفر دیگر در دادگاه تجدید نظر در حال بررسی برای صدور رای است و پرونده یک عضو دیگر در دادگاه کیفری شماره یک استان در حال بررسی و منتظر صدور رای هستیم.

  17 بهمن 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70332
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام