بهره‌برداری از میدان «قزل‌تپه» کسری گاز گلستان را جبران می‌کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان به تلاش دولت برای ذخیره گاز در این استان اشاره کرد و گفت: اتمام عملیات اکتشاف و حفاری در میدان گازی «قزل‌تپه» مشکل کسری گاز گلستان را برطرف می‌کند.

به گزارش گلستان فردا، سید مهدی مهیایی اظهار کرد: عملیات حفاری و اکتشاف گاز در میدان گازی قزل‌تپه در دست انجام است و برآورد اولیه بیانگر امکان ذخیره‌سازی ۲ تا سه میلیارد مترمکعب گاز در این نقطه است.

وی با بیان اینکه توسعه ذخیره‌سازی گاز طبیعی به‌عنوان حلقه مفقوده حل مشکل ناترازی گاز به‌ویژه در فصل سرما در دولت سیزدهم شتاب گرفت، اظهار امیدواری کرد حفاری و اکتشاف در میدان گازی «قزل‌تپه» و ذخیره‌سازی گاز تا پایان دولت سیزدهم به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ادامه داد: اکتشاف گاز در میدان گازی قزل‌تپه گنبدکاووس، به ذخیره گاز استان کمک شایانی می‌کند و با این اقدام دیگر نیازی به واردات گاز از ترکمنستان نیست.

استان گلستان به دلیل قرارگیری در انتهای خطوط گاز کشور نسبت به سایر استان‌ها از سهم گاز طبیعی کمتری برخوردار است و همین مساله گاهی اوقات استان را در فصل سرما و یخبندان دچار چالش می‌کند.

بنا به گفته مسوولان، با ذخیره گاز در «قزل‌تپه» گنبدکاووس افزون‌بر حل مشکل کسری گاز در گلستان، سایر استان‌های شمالی مانند مازندران و خراسان شمالی هم در مواقع بحران از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

  17 بهمن 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70334
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام