ارتفاعات شاهکوه با منفی سه درجه، سردترین نقطه گلستان است

مدیرکل هواشناسی گلستان، ارتفاعات شاهکوه گرگان با دمای منفی سه درجه را سردترین نقطه استان اعلام کرد و گفت: با ورود سامانه بارشی از بامداد امروز، کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای تا اواسط هفته برای استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گلستان فردا، امان‌محمد کمالی اظهار کرد: بارندگی از بامداد امروز در نواحی شرقی گلستان آغاز شده و از عصر با شدت بیشتر در استان گسترش می‌یابد و تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این مدت برای نواحی شمالی پنج تا ۱۰ میلی‌متر، نواحی کوهپایه‌ای ۵۰ میلی‌متر و نواحی میان دشت ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر بارندگی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: علاوه بر بارندگی، برای نواحی سردسیر و کوهستانی استان بارش برف بین ۲۰ تا ۳۵ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود و به دلیل غالب بودن پدیده مه و برف، اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق دور از انتظار نیست.

کمالی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای وضعیت جوی گلستان تا روز دوشنبه، گفت: با توجه به بارش برف انتظار می‌رود روز سه‌شنبه دمای هوا در بیشتر نقاط استان به زیر صفر و در ارتفاعات به منفی پنج تا ۱۵ درجه برسد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال زراعی امسال (اول مهرماه) تاکنون در ایستگاه های هواشناسی گلستان به طور میانگین ۳۱۱.۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که در مقایسه با ۱۶۹.۵ میلی‌متر سال گذشته و ۲۵۳.۱ میلی‌متر دوره بلند مدت به ترتیب ۸۳ و ۲۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

  5 اسفند 1402
بخش : گرگان / آب و هوا
کد خبر: 70375
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام