معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی گلستان:
کاهش ۱۶ درجه‌ای دمای هوای در گلستان/ بارندگی از دوشنبه شدت می‌گیرد

نتیجه تصویری برای باران

گرگان- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: دمای هوای استان بانفوذ سامانه سرد از فردا تا آخر این هفته ۱۶ درجه کاهش یافته و احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، محمدرضا رحمان‌نیا با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی از فردا به استان اظهار کرد: سامانه سرد بارشی به تدریج از دوشنبه به استان نفوذ کرده و سبب بارندگی، رعد و برق، در نواحی کوهستانی ریزش برف، مه غلیظ، وزش باد شدید، طوفانی شدن دریا و کاهش نسبی دما می‌شود.

وی افزود: هوای استان گلستان امروز بارانی است و شدت بارندگی از بعدازظهر دوشنبه بیشتر خواهد شد و تا سه‌شنبه ادامه دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: دمای هوای استان بین روزهای شنبه تا چهارشنبه کاهش 16 درجه‌ای دارد و به 14 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در ارتفاعات شاهد بارش برف پراکنده خواهیم بود.

رحمان‌نیا گفت: دمای هوای استان از روز پنجشنبه افزایش خواهد یافت و در این مدت آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها در مناطق مستعد و همچنین به علت ریزش برف درنواحی کوهستانی و پدیده مه غلیظ ، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مدت دریای خزر مواج است، افزود: بیشینه سرعت باد نزدیک ساحل 65 و دور از ساحل نیز گاهی بیش از85 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود و بیشینه ارتفاع موج در نزدیک به سواحل بین یک تا 2 متر و درفراساحل نیزگاهی بین یک تا 3 متر خواهد رسید.

  1 اردیبهشت 1398
بخش : جامعه / آب و هوا
کد خبر: 61818
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام