مسؤول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گلستان:
پرداخت هزینه ۴۹۰ متر از کاشی صحن حضرت زهرا (س) توسط گلستانی‌ها

مسؤول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گلستان گفت: مردم استان گلستان در سال جاری همچنین هزینه ۴۹۰ متر مربع از صحن حضرت زهرا (س) نیز تقبل کردند.

به گزارش گلستان فردا، صفر معراجی اظهار کرد: طرح جدیدی با عنوان «پویش کاشی حرم» توسط ستاد عتبات عالیات از دی ماه آغاز شد که خیرین در این طرح می‌توانند به نیت اموات و خانواده خود کاشی‌های صحن حضرت زینب (س) خیرداری کنند.

معراجی با اشاره به اینکه مبلغ هر کاشی ۲۰۰ هزار تومان است، اظهار کرد: زمانی که فرد پول را به حساب عتبات واریز کرد کاشی مورد نظر تهیه و نام فرد پشت نویسی شده و در صحن نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کار در استان از دو ماه پیش آغاز شده است، ادامه داد: با تبلیغات انجام شده استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته به طوری که تا کنون چهار هزار و ۶۰۰ کاشی توسط مردم استان هدیه شده است.

رشد ۱۰۰ درصدی نذورات مردم در گلستان

مسؤول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گلستان گفت: مردم استان گلستان از ابتدای سال تا کنون بیش از ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وجهه نقد و طلا برای ساخت و ساز حرم های نورانی حضرات در چهار شهر مذهبی عراق هدیه کردند.

وی یادآور شد: امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد نذورات و هدایا مردم استان گلستان رشد داشته است. سال گذشته رقم نذورات مردم استان چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود.

معراجی اظهار کرد: یکی از کارهای ما در عتبات عالیات اعزام نیرو انسانی برای ساخت و ساز پروژه‌ها در شهرهای مذهبی عراق است که امسال بیش از ۳۳۰ نفر نیرو کار اعزام کردیم که این آمار در سال گذشته ۱۷۰ نفر بود
مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گلستان گفت: با اجرای طرح «پویش کاشی حرم» گلستانی ها توانستند چهار هزار و ۶۰۰ کاشی به صحن حضرت زینب(س) هدیه کنند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های توسعه‌ای حرم های امامین معصوم عراق در حال اجرا است، افزود: برجسته‌ترین پروژه‌ها صحن مبارک حضرت زهرا (س) در نجف اشرف است.

مسؤول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گلستان گفت: صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در کاظمین نیز در حال اجرا است، ادامه داد: صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین در حال ساخت و در سامرا هم بعد از تخریب گنبد حرم امامین عسکریین توسط داعش این بارگاه بازسازی شد و طرح‌های توسعه‌ای در حال انجام است.

معراجی اظهار کرد: مردم استان گلستان از ابتدای راه اندازی ستاد تا کنون هدایا قابل توجهی به این حرم های نورانی داشته‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه صحن حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) به صورت مشارکتی در حال ساخت است مردم استان گلستان امسال توانستند هزینه ساخت ۷۴۸ متر مربع از صحن حضرت زینب (س) را تقبل کنند و سند افتخار مشارکت در این پروژه بزرگ دریافت کنند.

  19 اسفند 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70418
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام