خدمت رسانی مراکز اهدای خون گلستان همزمان با حلول ماه مبارک

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: مراکز اهدای خون گلستان همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و با شعار «فرشتگان رمضان، اهدای خون اهدای زندگی دوباره» به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش گلستان فردا، فاطمه محمدی اظهار کرد: چهار پایگاه ثابت در گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و آق‌قلا و ۲ تیم هم به صورت سیار با حضور در روستاهای استان کار خون‌گیری از مردم در ماه مبارک رمضان را انجام می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت پایگاه‌های خون‌گیری با توجه به نیاز خونی همیشگی بیماران هیچگاه تعطیل نیست و طبق برنامه‌ریزی در ماه مبارک رمضان هم پایگاه انتقال خون گرگان و گنبدکاووس روزها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و شب‌ها از ساعت ۱۹ تا ۳۰ دقیقه بامداد فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: علاوه بر آن، مرکز اهدای خون علی‌آبادکتول در تمام روزهای هفته و مرکز انتقال خون آق‌قلا هم روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه و ۲ تیم سیار هم در روستاهای استان هر شب از ساعت ۱۹.۳۰ تا ۱۲ بامداد خون‌گیری از مردم را انجام می‌دهند.

محمدی گفت: امسال ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز اهدای خون استان گلستان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۷۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۹۰۰ نفر از اهداکنندگان خون را بانوان تشکیل دادند، افزود: آمار اهدای خون در گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: این استان بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نیازمند خون دارد که از این تعداد هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی نیازمند استفاده مستمر از خون هستند.

  24 اسفند 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70439
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام