بازدید ۵.۵ میلیون مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری گلستان

2418371

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان از بازدید پنج میلیون و ۵۲۲ هزار و ۳۹۱ مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی این استان دربازه زمانی ۲۴ اسفند تا پایان روز دهم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش گلستان فردا، مسعود زیارتی امروز اظهار کرد: «گرگان، بندرترکمن و گنبدکاووس» به ترتیب با ثبت یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۲۲۲ نفر، ۶۰۳ هزار و ۲۳۲ نفر و ۵۱۸ هزار و ۴۸۶ نفر بیشترین شمار مسافر و گردشگر نوروزی را داشتند.

وی اضافه کرد: «آزادشهر، مینودشت، کردکوی، گالیکش، بندرگز، رامیان، کلاله، علی آباد کتول، آق قلا، گمیشان و مراوه‌تپه» در رتبه‌های چهارم تا چهاردهم بازدید مسافران نوروزی استان گلستان بودند.

زیارتی همچنین گفت: در این مدت ۳۲۵ هزار و ۵۳۱ نفر (شب اقامت) مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی رسمی و موقت استان گلستان اسکان یافتند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان ادامه داد: از مجموع مسافران اسکان یافته در این استان و در بازه زمانی اشاره شده، ۱۸۵ هزار و ۹۰۴ نفر در مراکز اقامتی رسمی، ۴۲ هزار و ۳۹ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و بقیه در مراکز اقامتی غیر رسمی و اضطراری اسکان یافتند.

در همین پیوند رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراوه‌تپه واقع هم به خبرنگار ایرنا بیان داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز ۱۰ فروردین در مجموع ۶۵ هزار و ۸۷۱ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و اماکن تاریخی و مذهبی این شهرستان مرزی دیدن کردند.

سعید گرگانلی دوجی افزود: از این تعداد مسافر و گردشگر نوروزی ۵۸ هزار و ۸۱۰ نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۲ هزار و ۸۸۱ نفر از اماکن تاریخی و چهار هزار و ۸۷۶ نفر از اماکن مذهبی بالاخص مجموعه گردشگری و آرامگاه «مختومقلی فراغی» دیدن کردند.

به گفته وی، در تعطیلات نوروزی امسال در مجموع هزار و ۴۱۴ نفر در مراکز اقامتی مراوه‌تپه شامل پنج واحد بوم گردی، یک خانه مسافر و سه آموزشگاه پیش بینی شده با ۱۲ کلاس (اتاق)، اسکان یافتند.

 

 

  11 فروردین 1403
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70451
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام