مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:
اصلاح ۴۷ نقطه نا ایمن تا نوروز 1403

دوربین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان  گفت: ۹۵ نقطه پرتصادف در استان وجود داشت که تا نوروز ۱۴۰۳، ۴۷ نقطه اصلاح شد و تا پایان سال جاری نیز ۹۰ درصد نقاط حادثه‌خیز باقی مانده ایمن‌سازی خواهد شد.

به گزارش گلستان فردا، عادل مصدقی به کاهش تلفات جاده‌ای در طرح نوروزی ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: یک کشته هم زیاد است و امیدوارم شاهد سوانح جاده‌ای و فوت ناشی از آن در استان نباشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ جلسات منظم کمیسیون ایمنی راه‌های استان و کمیسیون ترافیک و شورای راهبری تصادفات برگزار شد و موضوعات مختلف مانند راه‌ها، تصادفات و خدمات دستگاه‌های خدمت‌رسان و عضو کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت‌ و پس از تعیین برنامه‌های مداخله‌ای دستگاه‌های اجرایی، مصوبات خوبی تعیین و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای موج سوم سفرها (عید سعید فطر) اندیشیده شد، افزود: ۹۵ نقطه پرتصادف در استان وجود داشت که تا نوروز ۱۴۰۳، ۴۷ نقطه اصلاح شد و تا پایان سال جاری نیز ۹۰ درصد نقاط حادثه‌خیز باقی مانده ایمن‌سازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان یادآور شد: ۸۸ درصد علل تصادفات در گلستان عامل انسانی بوده که می‌طلبد در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش به کاربران جاده‌ای و سرنشینان خودرو اقدامات بیشتری انجام شود.

مصدقی گفت: آمار سامانه‌های ترددشمار استان از ابتدای طرح نوروزی(۲۴ اسفند) تا پایان روز ۱۳ فروردین ۱۱ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۲۵ تردد ورودی و خروجی استان را ثبت کردند.

وی به جابه جایی بیش از ۱۱۵ هزار مسافر در ایام نوروز امسال در گلستان اشاره کرد و افزود: از مجموع مسافران جابه‌جا شده نوروزی، حدود ۳۰ هزار مسافر به‌وسیله اتوبوس، حدود ۶۰ هزار مسافر به‌وسیله مینی بوس و ۲۶ هزار و ۳۳۱ مسافر توسط خودروهای سواری به نقاط مختلف استان و کشور سفر کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با بیان اینکه حدود ۴۴ هزار مسافر از استان خارج و بیش از ۴۵ هزار مسافر وارد استان گلستان شدند، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۷۱۶ هزار و ۶۴۱ تردد ورودی و ۷۰۴ هزار و ۵۹۴ تردد خروجی در گلستان به ثبت رسیده است.

مصدقی، ۳۳ درصد از ترددها را غیربومی اعلام کرد و با اشاره به موج سوم تعطیلات(عید فطر)، از مسافران خواست قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

 

 

 

 

  16 فروردین 1403
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70463
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام