مدیرکل شیلات گلستان
امسال بیش از ۳۰ تُن ماهی در قفس برداشت و روانه بازار می شود

مدیرکل شیلات گلستان از آغاز برداشت ماهی در قفس از ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: برآورد می‌شود که از رهاسازی و پرورش ۲۲ هزار قطعه ماهی توسط شرکت سرمایه‌گذار کیمیا خزر، بیش از ۳۰ تُن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، اسماعیل جباری اظهار کرد: برداشت ماهی در قفس آب‌های خزر استان گلستان تا ۲۰ روز آینده ادامه دارد.

وی گفت: اکنون ۷۵ قفس در پهنه آبی خزر استان مستقر شده و پیش‌بینی تولید سال جاری به این شیوه بیش از ۸۰ تن ماهی است.

مدیر کل شیلات گلستان در خصوص مزایای اجرای طرح مزبور گفت: پرورش ماهی در قفس باعث کاهش فشار صید بی‌رویه از دریا و حفظ ذخایر آبزیان و سلامت اکوسیستم دریا و کمک به حفظ ذخایر طبیعی آبزیان دریایی از جمله مزایای اجرای پرورش ماهی در قفس است.

جباری ادامه داد: علاوه براین، پرورش ماهی در قفس در سواحل می‌تواند برای افراد ساحل نشین گلستان ایجاد فرصت شغلی جدید داشته و زمینه‌ساز تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» شود.

به گفته کارشناسان شیلات گلستان، کاهش فشار صید و برداشت از منابع آبزی دریا، کمک به حفظ و مدیریت ذخایر دریای خزر و افزایش اشتغال و کمک به توسعه همگون و سازگار با محیط زیست از جمله دستاوردهای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس و پن (محوطه‌ای محصور شده با تور و متصل به کف دریا) در آب‌های خزر است.

  2 اردیبهشت 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70506
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام