مدیرکل شیلات گلستان خبر داد؛
رهاسازی ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در خزر

 ماهی

مدیرکل شیلات گلستان گفت: ذخایر دریا رو به کاهش بوده و لذا تکثیر مصنوعی را در سه مرکز بازسازی ذخایر گلستان انجام دادیم و سال گذشته ۵۰ میلیون بچه ماهی در خزر رهاسازی شد.

به گزارش گلستان فردا، اسماعیل جباری اظهارکرد: سالانه ۲۰ هزار تن ماهی گرمابی و سردابی در استان تولید که بخشی از آن به کشورهای افغانستان، عراق و غیره صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: توسعه مصرف آبزیان جز برنامه‌های شیلات بوده و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم است.

وی از برداشت سه هزار و ۸۰ کیلوگرم میگو طی سال سال جاری در استان خبر داد و گفت: میگو به کشورهای روسیه، قطر و ترکیه صادر می‌شود.

جباری در خصوص پرورش همزمان میگو و ماهی در مزارع پرورشی گمیشان هم توضیح داد که این کار شدنی است اما به دلیل احتمال شیوع بیماری‌ها دامپزشکی با آن مخالفت می‌کند اما تصمیم داریم در نیمه دوم سال پرورش میگو را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل شیلات گلستان بیان کرد: ۱۸ شرکت پره در استان فعال بوده که سال گذشته ۹۰۰ تن ماهی صید کردند و امسال هم صید شروع شده است.

وی عنوان کرد: ذخایر دریا رو به کاهش بوده و لذا تکثیر مصنوعی را در سه مرکز بازسازی ذخایر انجام دادیم و سال گذشته ۵۰ میلیون بچه ماهی در خزر رهاسازی شد.

جباری گفت: صید غالب امسال ماهی کپور بوده که به دو کیلوگرم هم می‌رسد و این امر نشان می‌دهد که رهاسازی انجام شده به افزایش ذخایر کمک کرده است.

مدیرکل شیلات گلستان در خصوص صید غیرمجاز هم گفت: ۱۰ برابر آن چیزی که به طور قانونی از دریا برداشت می‌شود، صید غیرقانونی داریم که به دلیل مشکلات معیشتی است.

وی عنوان کرد: در سال جاری، دولت ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صیادان پرداخت و کارت صید آنها را باطل کرد.

به گفته مدیرکل شیلات گلستان در حال حاضر ۶۰ مأمور یگان حفاظت شیلات فعال بوده که این عدد در سنوات گذشته ۱۴۰ نفر بودند که بازنشسته شده اند.

  19 آذر 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 68257
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام