امکانات جابه‌جایی دو میلیون تُن محصول کشاورزی در گلستان فراهم است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: هماهنگی برای ارایه خدمات جابه جایی حدود دو میلیون تُن محصول کشاورزی از مزرعه تا مراکز خرید با شرکت‌های حمل و نقل انجام شد.

به گزارش گلستان فردا، عادل مصدقی اظهار کرد: امسال برای جابه‌جایی محصولات کشاورزی استان ۱۳ هزار دستگاه خودرو باری آماده ارایه خدمات هستند.

وی بیان کرد: محصول‌های کشاورزی تولیدی گلستان شامل توت فرنگی، باقلا، نخود فرنگی، گندم، جو، کلزا، سیب زمینی و چغندر قند است که به کارخانه‌های فرآوری و بازار داخلی و دیگر استان‌ها حمل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: برآورد برداشت محصولات کشاورزی توسط سازمان جهادکشاورزی استان در سال زراعی جاری، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن است که جابه‌جایی این مقدار محصول در ۴۰ روز انجام می‌شود.

تخلیه زودهنگام، مدیریت و نظارت بیشتر بر تعرفه حمل و نقل، افزایش ساعت کار مراکز خرید، بازگشایی همزمان مراکز تخلیه، استفاده از بارنامه در حمل محصولات و نظارت بیشتر بر ناوگان بار در زمان برداشت محصولات کشاورزی گلستان از جمله مهمترین دغدغه‌های بهره‌برداران است.

تولیدهای زراعی و باغی گلستان ثمره فعالیت ۱۵۰ هزار خانوار بهره‌بردار است که هر ساله عملیات برداشت و انتقال محصول تولیدی از میانه فروردین آغاز و اوج آن در اردیبهشت، خرداد و تیر است.

گلستان در تولید ۱۵ محصول راهبردی کشور شامل دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه نخست، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را در اختیار دارد.

  9 اردیبهشت 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70538
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام