رتبه نخست کشت کلزای کشور به کلاله رسید

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: کشاورزان شهرستان در سال زراعی جاری با کشت کلزا در ۱۰ هزار هکتار پرچمدار کاشتن این محصول در کشور شدند.

به گزارش گلستان فردا ، رحیم دانشور  اظهار کرد: اجرای سیاست‌های الگوی کشت و رعایت تناوب زراعی توسط کشاورزان سبب شد تا مدیریت جهاد کشاورزی علاوه بر ترویج توسعه کشت دانه‌های روغنی با تامین بذر مناسب، فرصت کشت این سطح از کلزا را در شهرستان فراهم آورد.

وی افزود: کشت کلزا در کلاله با دارا بودن اقلیم مناسب، میانگین بارش و بافت خاک مناسب از صرفه اقتصادی بالایی نسبت به سایر محصولات پاییزه برخوردار است و این شهرستان با رشد ۳۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته، رتبه اول کشت این محصول را سال زراعی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۲ در کشور به دست آورد.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله با تاکید بر اینکه همچنان ترویج محصول اقتصادی کلزا در اولویت‌های برنامه‌های تبیینی جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد، گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کشاورزان به صورت کشت قراردادی محصول کلزا را در سال زراعی جاری تولید می‌کنند.

دانشور یکی از دلایل مهم ترغیب کشاورزان به کشت کلزا را قیمت مناسب آن دانست و افزود: هر کیلوگرم کلزا ۳۰۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود که ۲ برابر قیمت گندم است.

وی با اشاره به شرایط مطلوب زمین‌های کشاورزی به دلیل بارندگی‌های خوب پاییزه، پیش‌بینی کرد: در صورت تداوم بارندگی‌، در هر هکتار ۲.۲ تن و در صورت شرایط خشکسالی بیش از یک تن محصول از مزارع کلزا کلاله برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: امسال ۵۲ هزار هکتار از مزارع شهرستان به کشت گندم، ۱۰ هزار هکتار به کشت کلزا، هزار هکتار به کشت جو و ۷۰۰ هکتار به کشت چغندر قند اختصاص یافت و بقیه محصولات مانند نخود فرنگی، نخود آبگوشتی، باقلا و کتان در سطح حدود چهار هزار تا کشت می‌شود.

  6 دی 1402
بخش : کلاله / اقتصادی
کد خبر: 70191
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام