مدیرکل شیلات گلستان:
تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرورش میگو در سفر اول رییس جمهور

مدیرکل شیلات گلستان گفت:  در دور نخست سفر دولت به گلستان در سال ۱۴۰۰ برای ایجاد زیرساخت پرورش میگوی گمیشان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، اسماعیل جباری امروز  در نشست جمعی از سرمایه‌گذاران پرورش میگو گمیشان اظهار کرد: از اواخر فرودین امسال لایروبی کانال انتقال آب به طول سه کیلومتر آغاز شده و تاکنون ۱۷ هزار مترمکعب لای برداشت شد.

وی بیان کرد: زمان ذخیره‌سازی لارو و پرورش میگو در مجتمع گمیشان از میانه اردیبهشت تا تیرماه و برداشت محصول هم از شهریور تا مهر است.

مدیرکل شیلات گلستان همچنین از دریافت مجوز سرمایه گذاری برای هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر اول هیات دولت سیزدهم به گلستان برای ایجاد زیرساخت پرورش میگو در گمیشان خبر داد و گفت: با این سامانه آبگیر به‌عنوان یک طرح مهم زیرساختی احداث خواهد شد.

به گفته وی در دور نخست سفر دولت به گلستان در سال ۱۴۰۰ برای ایجاد زیرساخت پرورش میگوی گمیشان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود.

جباری از ابلاغ سه میلیارد ریال برای تامین برق موردنیاز پرورش میگوی گمیشان در سفر دوم دولت به گلستان خبر داد و افزود: با جذب این اعتبار پست ۶۳ و خط انتقال رفت و برگشت مرکز پرورش ایجاد خواهد شد.

وی به موانع صادرات میگوی گلستان به روسیه اشاره کرد و گفت: دریافت کد ریجستری (آی‌آر) یکی از نیازهای صادرات کالای غیرنفتی به این کشور است که طبق هماهنگی معاونت امور اقتصادی وزارت امور خارجه قرار است یک هیات از کشور روسیه برای بررسی واحدهای فرآوری میگو در آینده نزدیک به گلستان سفر کند.

مولد سازی راهکار شتاب به رونق زیرساخت پرورش میگوی گمیشان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان هم در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت‌ مولدسازی برای شتاب در حل موانع پرورش میگوی گمیشان ضروری است.

روح‌الله صلبی افزود: امسال باید ۲۳ هزار میلیارد ریال از محل حوزه مولدسازی در گلستان جذب شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی گرگان نیز توسعه صنعت میگو را یکی از ظرفیت‌های توسعه گلستان برشمرد و گفت: سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز می تواند به رونق صادرات و ارزآوری برای استان منجر شود.

امیر یوسفی افزود: نگرانی سرمایه‌گذاران در حوزه پرورش میگوی گمیشان باید برطرف شود.

وی خواستار ارائه راهکار مناسب برای شتاب دادن به ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز پایداری پرورش میگو در گمیشان شد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت: تعیین تکلیف سامانه آبگیر پایدار برای مجتمع پرورش میگوی گمیشان یکی از نیازهای اساسی بوده که برای آن باید چاره اساسی اندیشیده شود.

علی‌محمد چوپانی از سرمایه‌گذاران حوزه پرورش میگو گمیشان خواست دولت را در لایروبی کانال آبرسان به این مجتمع یاری کنند.

  19 اردیبهشت 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70564
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام