معاون زیر بنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان:
پروژه پایدار سازی ساختمان های کوی جام جم گرگان در مسیر انتخاب پیمانکار

جام جم

معاون زیر بنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان گفت:  پایدار سازی ساختمانهای کوی جام جم گرگان در مرحله برگزاری مناقصه محدود هستیم و شرکت برنده ابتدا به شورا به شورا ی شهر و سپس به فرمانداری معرفی و بعد از آن مشغول به کار می شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، صادقیان در این رابطه اظهار کرد: زمانی که حادثه رانش برای ساکنان مجتمع های واقع در سیمای یک رخ داد، شهرداری اقدام به اسکان خانواده ها در مهمانسراهای خود و چند اتاق در هتل های شهر کرد.

وی افزود: : با رایزنی های انجام شده، قرار بر این شد تا زمان بازسازی ساختمان، هتل ورزش برای اسکان خسارت دیدگان در نظر گرفته شود.

صادقیان افزود: با رای دادگاه ابعاد مختلف بروز و علل حادثه توسط کارشناس رسمی تامین دلیل و از فردای حادثه بازدیدهای فنی توسط تیم های مشاور و خبرگان استانی انجام و طراحی سازه برای پایدارسازی ترانشه آغاز شد.
وی گفت: طراحی اولیه طی مدت دو هفته انجام و نقاط ضعف شناسایی و به مشاور برای اصلاح عودت داده شد.
صادقیان بیان کرد: یکی از دلایلی که این پروژه را نسبت به سایر موارد متمایز می کند، عدم امکان استفاده از ماشین آلات در آن است زیرا با ساختمان های آسیب دیده مواجه هستیم که ترانشه در حال ریزش در آن نقطه وجود دارد لذا امکان استفاده از ماشین فراهم نیست و طراحی باید به نحوی باشد که کار توسط دست و اشخاص انجام شود.
وی افزود: طراحی نهایی، تایید و برآورد آن انجام شد و در حال حاضر در فرایند مناقصه قرار دارد که برای تسریع در روند انجام پروژه، مناقصه به صورت محدود برگزار می شود و پس از عقد قرارداد با پیمانکار، کار فوراً کار آغاز خواهد شد.
صادقیان اظهار کرد: پیرو دستور شهردار و به خواست شورای شهر گرگان هر اقدامی که در توان ما باشد برای ساکنان انجام خواهیم داد.
گفتنی است، دهم اسفند ماه ۱۴۰۲ رانش زمین کرد که امروز با گذشت نزدیک به سه ماه ساکنان این مجتمع های مسکونی نسبت به بلاتکلیفی خود معترض هستند.

  30 اردیبهشت 1403
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70607
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام