مدیر کل شیلات گلستان:
فعالیت ۹مرکز عمل آوری آبزیان در گلستان/ افزایش مزارع خاویاری به 16مزرعه

جباری4444

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: در حال حاضر تعداد ۹مرکز عمل آوری آبزیان در استان در بخش میگو‌فعال شده است که نقش مهمی در صادرات این محصول داشته و در نظر. آرین برای عمل آوری ماهیان نیز این مراکز به زودی راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، اسماعیل جباری صبح امروز در نشست خبری قرار گاه شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد،اظهار کرد: توسعه صنعت آبزی پروری یکی از مهم‌ترین برنامه های شیلات گلستان است که تا این لحظه به دستاوردهای خوبی نیز رسیده ایم.
وی افزود: در هفته دولت امسال از تعداد ۵پروژه تعداد دو پروژه در حوزه پرورش میگو با تعداد۹مزرعه و سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح می شود.
جباری ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۹مرکز عمل آوری آبزیان در استان در بخش میگو‌فعال شده است که نقش مهمی در صادرات این محصول داشته و در نظر. آرین برای عمل آوری ماهیان نیز این مراکز به زودی راه اندازی شود.
وی افزود: در دو سال گذشته تولید میگو استان ۴۰۰تن بود که با اقدامات انجام شده این رقم به سه هزار و ۷۰۰تن افزایش یافته و در نظر داریم این تعداد تا پایان امسال به ۴هزار تن برسد.
جباری گفت: امسال ۴هزار هکتار مزارع میگو‌ درفاز اول گمیشان زیر کشت رفته است و در فاز دوم نیز ۶هزار هکتار دیگر به اجرا در خواهد آمد.
وی بیان کرد: ۶مزرعه خاویاری هم‌اکنون به ۱۶مدرسه افزایش یافته و یک پروژه ۲هزار تنی نیز کلنگ زنی می شود.
مدیر کل شیلات گلستان اظهار کرد: امسال نیز ۲۳هزار تن ماهیان گرمابی در استان تولید شده است و ۹۰ درصد مزارع گرمابی امسال تولید خوبی به دلیل آبرسانی خواهند داشت.
وی افزود: تولید و تکثیر ماهیان زینتی نیز یکی دیگر از دستاوردهای صنعت آبزی پروری در استان است که امسال ۶میلیون تن تولید شده است و صادرات بسیار خوبی هم داشته است .

  30 مرداد 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70818
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام