استاندار گلستان:
الحاق فرودگاه و‌جزیره آشوراده به منطقه آزاد اینچه برون

استاندار گلستان گفت: برای توسعه منطقه آزاد اینچه برون به علاوه بر طرح های ارائه شده ، به دنبال الحاق فرودگاه بین المللی استان به منطقه آزاد اینچه برون برای ترانزیت هوایی کالاها در کنار خط ریلی و جاده ای هستیم.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی محمد زنگانه صبح امروز در نشست خبری قرار گاه شهید همدانی که به مناسبت برنامه های هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: از سوی دیگر به دنبال این هستیم که بخش گردشگری جزیره آشوراده ملحق به منطقه آزاد بشود و برای هر پروژه یک نامه به تیم مدیریتی استاندار بعدی خواهم نوشت و توضیحات کامل برای پیگیری ها را خواهم داد.

وی افزود: در حال حاضر منطقه آزاد اینچه برون دارای اساسنامه،هیات مدیره، کد گمرکی است .

استاندار گفت: هم اکنون با اخذ کد گمرکی مجوز کالای تجاری به راحتی می توانیم سهم خودمان را از مناطق آزاد جذب کنیم و این در حالی بود که قبل از اخذ این کد می بایست سهم خودمان را از منطقه معین جذب کنیم.

وی افزود: با ترکمنستان نیز پس از رایزنی های متعدد به این مرحله رسیدیم که با آنها نیز منطقه آزاد مشترکی داشته باشیم تا از این طریق به سرمایه گذاری های مشترکی برسیم که در دستور کار قرار دارد.

زنگانه بیان کرد: در دور دوم سفر رییس جمهور شهید نیر مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان برای محصور این منطقه ۱۲هزار و ۵۰۰هکتاری مصوب شد که به زودی آغاز می شود
منطقه آزاد تجاری اینچه برون بهترین ظرفیت فضای فیزیکی برای توسعه تجاری است و‌پیشران تحول اساسی استان است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه هماهنگی بین منطقه و شرکت پتروشیمی گلستان برای صدور مجوز فعالیت و بهره‌مندی از مزیت‌های منطقه آزاد انجام شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیاردی نخستین سرمایه‌گذاری ما در منطقه آزاد اینچه‌برون است.

وی با بیان اینکه مرگ خلیج گرگان، مرگ مردم استان، محیط زیست و کشاورزی استان را رقم می‌زند، افزود: علاج‌بخشی خلیج گرگان ۱۶ مداخله دارد و در صدر آن، برقراری فوری ارتباط بین خلیج گرگان و دریای خزر در دستور کار قرار داشت که با اقدامات انجام‌شده، خلیج گرگان از حالت بحرانی خارج شده و تکمیل این پروژه باید در دستور کار دولت چهاردهم باشد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه هماهنگی بین منطقه و شرکت پتروشیمی گلستان برای صدور مجوز فعالیت و بهره‌مندی از مزیت‌های منطقه آزاد انجام شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیاردی نخستین سرمایه‌گذاری ما در منطقه آزاد اینچه‌برون است.

زنگانه خاطرنشان کرد: مجوز برداشت ۷۶ میلیون مترمکعب آب از دریا در استان گلستان اخذ شد که بخشی از این آب برای تامین آب شرب و بخشی دیگر برای منطقه آزاد اینچه‌برون است.

وی به توزیع عادلانه اعتبارات و تسهیلات در استان اشاره کرد و توضیح داد: فساد و رانت ضدتوسعه است در همین راستا، در اعطای تسهیلات تمرکززدایی صورت گرفت و تا سقف ۵۰ میلیارد ریال در اختیار فرمانداران قرار گرفت که بخش قابل توجهی از این تسهیلات به شرکت‌های تعاونی، امور اشتغالزایی، امور دانش‌بنیان و غیره اختصاص یافت.
استاندار در ادامه گفت: مسأله صدور مجوز های برداشت ید و اثرات آن بر استان از جنبه مسایل مهمی است که همواره آن را پیگیری کرده ام و در مقابل کسانی که بخواهند به مردم استان صدمه بزنند سکوت نمیکنم چون خیانت است.

وی افزود: چرا قبل از صدور مجوز های برداشت ید که قبل از مدیریت من بوده است ، ابتدا کار پژوهشی صورت نمی‌کرد و سپس صادر شود.

استاندار بیان کرد: زمانی که سرمایه گذار پس از اخذ مجوز سرمایه گذاری میکند دیگر نمیتوان به آنها گفت اجازه تولید ندارید و مهم‌ترین بخش تولید ید احداث چاه های جاذب در اعماق زمین است نه انتقال آن به محیط پذیرنده .
به گفته زنگانه چنانچه شخصی برای استحصال ید در گلستان سرمایه گذاری میکند ، باید صنایع وابسته به آن از جمله تولید دارویی بر پایه ید را هم اجرا کنند .

وی احد مصوبات اقتصادی مهم را از بزرگترین دستاوردهای دولت سیزدهم در گلستان عنوان کرد و گفت: بعد از روی کار آمدن استاندار و تیم جدید نیز اجازه نخواهم داد ادامه تلاش ها برای تکمیل این مصوبات معطل بماند و همچنان هم برای مردم و توسعه استان با نامه نگاری های متعدد پیگیر خواهم بود.

  3 شهریور 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70840
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام