بحران آب و محیط زیست و فعالیت صنایع آسیب‌رسان مسائل جدی استان هستند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آبیاری نوین در بخش کشاورزی گلستان در سال‌های اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بحران آب و محیط زیست و فعالیت صنایع آسیب‌رسان، جدی‌ترین مساله استان گلستان است.

به گزارش گلستان فردا، عبدالغفور امان‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر آب آشامیدنی گلستان از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود که باید برای این مشکل تدبیری اتخاذ شود.

وی افزود: این استان همچون دیگر نقاط کشور تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار گرفته و از تنش آبی رنج می‌برد.

امان زاده گفت: این استان همچون دیگر نقاط کشور تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار گرفته و از تنش آبی رنج می‌برد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت سدها و ذخیره‌سازی آب‌های سطحی را برای حل معضل کم‌آبی گلستان ضروری دانست و متذکر شد: شیرین‌سازی آب دریای خزر در اولویت نخست قرار دارد تا در آینده نه چندان دور در بخش آب آشامیدنی و کشاورزی دچار چالش نشویم.

وی در ادامه به آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران اشاره کرد و توضیح داد: نوع پرداخت گندم مشکل دارد و باید براساس تولید و نیاز کشور به گندم، ردیف بودجه در نظر گرفته می‌شد، در حالی که پارسال ۱۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای گندم در نظر گرفته شد میزان محصول خریداری شده به بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و همین مساله پرداخت مطالبات گندمکاران را با چالش مواجه کرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باقیمانده مطالبات گندمکاران با پیگیری‌های رییس جمهور و از محل صندوق توسعه ملی تامین شد، تاکید کرد: پرداخت مطالبات گندمکاران مرهون مساعدت مقام معظم رهبری است.

امان‌زاده با گلایه از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران متذکر شد: باید روش خاصی برای کلزا طراحی کنند تا مطالبات به طور قانونمند به دست کشاورزان برسد اما امسال چنین اتفاقی نیفتاده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال پرداخت مطالبات کلزاکاران به بخش خصوصی واگذار شده که در پرداخت طلب کشاورزان گلستانی بدعهدی کرده و ما از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کردیم در وهله نخست این مساله را از بخش خصوصی پیگیری کند و در صورت بی‌نتیجه ماندن، دولت طبق قانون موظف است خودش پرداخت مطالبات کشاورزان را برعهده بگیرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: زیربنای استان گلستان بخش کشاورزی است اما تا زمانی که در کنار کشاورزی، صنعت و گردشگری به رونق نرسد، استان به توسعه دست پیدا نمی‌کند.

  17 شهریور 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70866
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام