بازگشت بیش از 122 هزار مترمربع از عرصه های منابع طبیعی در گلستان

زمین مازاد

رئیس کل دادگستری گلستان از خلع ید و بازگشت به بیت المال 122 هزار و 500 مترمربع از عرصه های ملی استان در منطقه قرن آباد گرگان  خبر داد.

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی  با بیان این که  یک شرکت تعاونی از 15 سال پیش این زمین ها را تصرف و  زیر کِشت برده بود،  افزود: باپیگیری قضایی و رای دادگاه های استان ، رای خلع ید این زمین ها صادر و  خلع ید انجام شد.

آسیابی ادامه داد: این اراضی پس از خلع ید به منابع طبیعی بازگردانده شد و  کارشناسان ارزش این زمین ها را دست کم 36  میلیارد تومان برآورد کرده اند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از سال گذشته تاکنون با رای دادگاه‌های استان  بیش از ۶۰۰ هکتار جنگل و مرتع در گلستان به بیت‌المال بازگشت که از این سطح بیش از 80 هکتار اراضی جنگلی و بیش از 498 هکتار مرتع و بیش از 23 هکتار هم ساحل  بوده است.

وی با اشاره به اختصاص دادگاه‌های ویژه‌ پرونده های منابع طبیعی در استان گفت: برای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی و محاکم تجدیدنظر استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

 

  19 شهریور 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70873
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام