تکمیل طرح آبرسانی کلاله به هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

فرماندار کلاله گفت:‌ تکمیل طرح ملی آبرسانی به شهر کلاله و چند روستای حومه آن به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه به حداقل هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گلستان فردا، فرهاد شیبک اظهارداست: کلاله جزو شهرهایی است که طرح آبرسانی آن از سال ۱۳۹۳ با هدف تامین آب آشامیدنی شهر کلاله و روستاهای اقماری آن شامل "ای‌درویش، کوسه، قوجمز و اجن‌یلی" در افق ۱۴۱۵ با جمعیت تحت پوشش بیش از ۷۸ هزار نفر آغاز شد اما بعد از گذشت هشت سال فقط حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: علاوه بر کاهش حجم آب‌های سطحی، مهمترین دلیل قطعی بخشی از آب شهر کلاله نبود پیشرفت مناست در عملیات فیزیکی این طرح شامل حفر ۶ حلقه چاه و ایجاد ۹ هزار مترمکعب مخزن با مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان است و در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ و اواسط ۱۳۹۹ کمترین میزان تخصیصی را داشت.

فرماندار کلاله گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون فقط ۲۶ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی شهر کلاله تخصیص یافت و با پیگیری نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو قول داد از محل اعتبارات ملی و استانی روند اجرای این طرح تسریع شود.

شیبک با بیان اینکه آب ‌آشامیدنی کلاله از طریق هفت حلقه چاه و چشمه آق‌سو با دبی ۱۴۵ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود، اظهار داشت: طبق اعلام کارشناسان با تداوم خشکسالی‌ها، دبی آب چشمه آق‌سو در سال‌های اخیر کاهش یافته و سطح آب چاه‌ها نیز پایین آمده و در این شرایط باید هرچه زودتر طرح ملی آبرسانی به شهر کلاله به سرانجام برسد.

وی مجموع نیاز آب آشامیدنی مردم شهر کلاله را ۱۸۰ تا ۱۹۰ لیتر برثانیه اعلام کرد و گفت: هم اکنون با کاهش میزان آب‌های سطحی و حجم آبدهی چاه‌ها مردم این شهر با کمبود ۹۰ لیتر برثانیه آب آشامیدنی درگیر هستند.

فرماندار کلاله گفت: این وضعیت باعث فشار مضاعف به مردم شهر کلاله به ویژه ساکنان مناطق با ارتفاع بیشتر در دسترسی به شبکه آبرسانی و در نتیجه قطعی چندین ساعته و جیره بندی آب شده است.

  14 آبان 1401
بخش : کلاله / اقتصادی
کد خبر: 67976
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام